اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ساری خبر داد

ابلاغ اعتبار 14.5 میلیارد تومانی‌ به مددجویان کمیته امداد ساری

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی ساری از ابلاغ اعتبار 14.5 میلیارد تومانی اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

ابلاغ اعتبار 14.5 میلیارد تومانی‌ به مددجویان کمیته امداد ساری

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری قنبر بریمانی پیش‌ازظهر امروز  در همایش روز خانواده در سالن اجتماعات سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استانداری مازندران اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی محل مراجعه بسیاری از خانواده‌های است که براثر حوادث دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها وقتی به این نهاد مراجعه می‌کنند و پاسخ مناسبی دریافت می‌کنند، به این نتیجه می رسند که هیچ‌گاه راه را اشتباه نیامدند، ادامه داد: این مسئله را می‌توان با مراجعه‌های مردم مشاهده کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در این نهاد حمایتی کلاس‌های مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و اعتقادی، بهداشت فردی و روان، تحکیم خانواده‌ها در بخش‌های آموزش به نوعروسان، دختران در آستانه ازدواج و شناسایی افراد بی‌سواد برشمرد و گفت: تمام این خدمات در قالب نظام جامع آموزشی کمیته امداد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 564 زنان سرپرست خانوار از کمیته امداد شهرستان ساری خدمات می‌گیرند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 6 هزار  زن سرپرست خانواری هستند که همسرانشان فوت کردند.

بریمانی با اشاره به اینکه 565 زن سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد مرکز مازندران در سال گذشته از طرح بیمه تامین اجتماعی برای افراد زیر 50 سال از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند، گفت: در سال گذشته در زمینه اشتغالزایی 7 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که در سال جاری به 14.5 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از مددجویانی که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال هستند، خواست تا برای دریافت تسهیلات به این نهاد مراجعه کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری تسهیلات بخش اشتغال توسط کمیته امداد را در سه بخش کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغالزایی برشمرد و ادامه داد: در بخش کارانگیزی به هر مددجو تا دو میلیون تومان برای اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی میزان پرداخت تسهیلات در بخش اشتغالزایی را تا سقف 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 780 نفر از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند و در این بخش نیز 865 نفر بیمه تامین اجتماعی شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با بیان اینکه ابلاغیه تسهیلات اشتغال اجرایی شده است، تصریح کرد: تاکنون فقط 25 درصد از ظرفیت اعتبارات در نظر گرفته برای اشتغال توسط مددجویان تکمیل شده است.

بریمانی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته ساروی‌ها در مجموع 960  میلیون تومان صدقه پرداخت کردند، گفت: 96 میلیون تومان نیز در هر ماه در قالب طرح اکرام به حساب ایتام واریز می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول