اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماه گذشته صورت گرفت

ایجاد 174 طرح اشتغال‌زایی در کمیته امداد امام اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: طی هفت ماه گذشته 174 طرح اشتغال با ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان در کمیته امداد استان اصفهان ایجاد شد.

ایجاد 174 طرح اشتغال‌زایی در کمیته امداد امام اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مهدی مجلس‌آراء یکشنبه شب در جمع اعضای کارآفرین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به هدف تشکیل کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر کمک به نیازمندان و خودکفایی، اظهار کرد: کمیته امداد از اوایل انقلاب تا کنون اقدامات فراوانی در راستای خودکفایی و حمایت از خانواده‌های زیر پوشش و آموزش آنها انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ زمانی آمار مددجویان زیر پوشش را نمی‌توانیم به عنوان موفقیت این سازمان اعلام کنیم، افزود: زمانی که اشتغال و زمینه خودکفایی خانواده‌ها فراهم می‌شود، روز افتخار این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ه) تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار دانش آموز زیر پوشش این سازمان از دانشگاه‌های مختلف فارغ‌التحصیل و 5 هزار و 700 دانش آموز نیز مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 17 هزار فقره وام به ارزش 75 میلیارد تومان به مددجویان برای کارآفرینی پرداخت شده که اکنون 94 درصد طرح‌ها فعال هستند.

مجلس آراء با بیان اینکه نگاه کشوری به این قضیه از منظر حمایتی و نگاه مثبت به فرهنگ کسب و کار است، گفت: هدف کمیته امداد از پرداخت تسهیلات در چرخه تولید، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس مددجویان بی‌بضاعت است.

وی در ادامه صحبت‌های خود آموزش را از مقولات بسیار مهم در اشتغال دانست و افزود: در طی هفت ماهه گذشته  174 طرح اشتغال با ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان انجام گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری با شکل‌گیری ساختار مدیریتی آموزش و کارآفرینی، توانمندی خانواده‌ها شناسایی و استعدادیابی شد.

وی اضافه کرد: آموزش، اشتغال و نظارت بر طرح، بازاریابی طرح‌های تولید شده خانواده‌ها مواردی بود که در مراحل بعدی طرح اشتغال مورد توجه قرار گرفت.

مجلس آراء گفت: به عنوان نمونه در بحث صنایع دستی  این خودکفایی محقق و در سه استان اصفهان، شیراز و تهران فروشگاه‌های فروش محصول راه‌اندازی شد.

وی با تاکید به اینکه کمیته امداد استان اصفهان بالاترین حجم طرح اشتغال بیمه شده را با 15 هزار طرح دارد، افزود: 50 درصد این افراد مشغول اشتغال و 100 هزار نفر بیمه شده در اصفهان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: همچنین کمیته امداد در سال گذشته نیز 2 هزار و 100 مورد کاریابی و در سال جاری 2 هزار و 500 مورد کاریابی انجام داده است.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول