اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان:

امر به معروف در رفتار ظاهری خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در رفتار ظاهری خلاصه نمی‌شود و حفظ ظاهر جلوه‌ای از این فریضه است.

امر به معروف در رفتار ظاهری خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در نشست تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در فضای رسانه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مبانی اسلام است.

وی به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و افزود: بیش از 30 آیه در قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر نازل شده است و برای این موضوع مبنای قرآنی و روایی داریم.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول قانون اساسی است و مردم آن را حق اجتماعی خود می‌دانند.

امام جمعه موقت رشت خواستار اجرای آموزه‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی شد و تصریح کرد: رفتار بعضی از افراد در جامعه در حال فاصله گرفتن از مبانی دینی و اسلامی است.

وی با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها، نهادها، مراکز اقتصادی و ... هنوز نهادینه نشده است، ابراز کرد: بیش از 250 هزار شهید جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند و یکی از دلایل جانفشانی در تحلیل محتوایی وصیتنامه‌های شهدا حفظ ارزش‌های دینی در جامعه است.

شفیعی‌زاده جامعه کنونی را دارای فاصله با اصول انقلاب و آرمان‌های امام (ره) عنوان کرد و گفت: امر به معروف تنها در رفتار ظاهری خلاصه نمی‌شود و حفظ ظاهر جلوه‌ای از این فریضه است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان توجه به امر به معروف و نهی از منکر را عمیق‌تر از مسائل ظاهری خواند و بیان کرد: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر برای تمام دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی احصاء شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی دلیل عدم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به این فریضه دانست و اظهار کرد: ایران ام‌القرای جهان اسلام است و تمام سطوح آن باید اسلامی باشد.

شفیعی‌زاده حذف سیستم ربوی در بانکداری را معروف نامید و اذعان کرد: سیستم ربوی در بانک‌ها از منکرات است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان یادآور شد: در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید رفتارها در این کشور را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم.

وی بر اسلامی کردن ظاهر اجتماع تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاثیرگذار هستند.

شفیعی‌زاده به قابلیت‌های رسانه اشاره کرد و گفت: رسالت، وظیفه و توانمندی‌های رسانه می‌تواند به تحکیم نظام اسلامی و ترویج آرمان‌های شهدا و امام (ره) کمک کند.

*امر به معروف تنها بستر سالم برای درخواست مطالبات است

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رسانه می‌تواند مانند ستاد عمل کرده و مطالبات مردم را طلب کند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها بستری است که می‌توانیم به طور سالم مطالبات خود را بخواهیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از معجزه‌های اسلام نامید و ابراز کرد: بستر فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر بسیار بالاست و تنها در این عرصه مصونیت وجود دارد.

شفیعی‌زاده نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر را سبب برطرف شدن مشکلات فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در عرصه جنگ نرم به‌تنهایی می‌تواند مسائل فرهنگی جامعه را برطرف کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خواستار پاسخگویی تمام افراد حقیقی و حقوقی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شد و اذعان کرد: رسانه‌ها درد نظام و انقلاب را دارند و نصیحت برای تمام افراد است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول