اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا:

قیام عاشورا برای اجرای فریضه امر به معروف بود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: هدایت جامعه دینی بدون اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناقص است.

قیام عاشورا برای اجرای فریضه امر به معروف بود

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: مساجد و بقاع صومعه‌سرا آماده برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم در ایام محرم است.

وی حماسه عاشورا را شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ اسلام و حتی تاریخ بشری دانست و افزود: قیام امام حسین  (ع) مظهر حقانیت و شهامت واقعی بود که آثار آن همچنان در جهان اسلام باقی‌مانده است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا با اشاره به داستان غدیر خم و اهمیت درک و فهم آن در جامعه اسلامی متذکر شد: واقعه غدیر یک داستان حیاتی و مهم درباره امامت و تداوم اهداف ارزشی اسلام بود که مسیر آن باید نسل به نسل تا قیامت بازگو شود.

وی با بیان اینکه مسیر اصلی اسلام با داستان غدیر ترسیم می‌شود، یادآور شد: غدیر میثاقی آرمانی با ولایت و پیمانی مستحکم با شهدا بود.

صدیقی اضافه کرد: همه چیز انسان در دنیای مادی و معنوی متکی به اهداف و معیارهای سازنده غدیر بوده که پاسداری از آن باید به درستی و اصولی انجام شود.

وی، عاشورای امام حسین (ع) را برگرفته از اصل واقعه غدیر و پیروی از ولایت خواند و یادآور شد: عاشورای حسینی تداوم‌بخش واقعه غدیر خم و حقانیت جامعه اسلام است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا  یکی از مهم‌ترین دلایل احترام و سرمشق‌گیری مردم از واقعه عاشورا و ایام محرم را بعد دینی و معنوی آن عنوان کرد و ادامه داد: مسلمانان مسایل دینی و معنوی خود را باید در واقعه عاشورا و چرایی جان بر کفی شهدای کربلا جستجو کنند.

وی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل قیام امام حسین (ع) و یاران پاکش دانست و یادآور شد: هدایت جامعه دینی بدون اجرای اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر ناقص است.

صدیقی با تصریح بر اینکه ادامه راه و سیره امام حسین (ع) و پیروی از ارزش‌های آن نیازمند حاکم‌سازی و اجرای درست مقوله امر به معروف و نهی از منکر است، متذکر شد: لازمه اجرای این مقوله در جامعه کنونی بصیرت و همبستگی همگانی است.

این مسئول، اصلاح مفاسد و هدایت امت را از جمله مهم‌ترین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید به دور از مفاسد مختلف و پشتیبان فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گفته وی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا، تمام مساجد و بقاع این شهرستان همزمان با ایام ماه محرم با همراهی مداحان و مبلغان مذهبی آماده سوگواری و اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی است.

صدیقی بهره‌گیری بصیرتی از مجالس امام حسین (ع) را مهم‌تر و اساسی‌تر از دیگر مباحث ذکر کرد و افزود: واقعه عاشورا پیامی محکم و ارزنده‌ای را در درون خود پرورش داده است که جز با بصیرت و تفحص، درک واقعی این قیام برای افراد میسر نیست.

وی ابراز کرد: مردم باید اهداف واقعه عاشورا و چرایی شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان را با آگاهی و استناد بر اسناد مرجع بیابند و آموخته‌های خود را در بین دیگران گسترش دهند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول