اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تکریم سالمندان از مهم‌ترین نمودهای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تکریم سالمندان از مهم‌ترین نمودهای امر به معروف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تکریم سالمندان از مهم‌ترین نمودهای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جلسه شورای سالمندان استان که به منظور ساماندهی امور سالمندان و توانمندسازی این قشر تشکیل شده بود، با اشاره به احادیث معصومین در خصوص اهمیت احترام به سالمندان اظهار کرد: باید پذیرفت که سالمندی مسیری است که همگان آن را طی می‌کنند و همواره تکریم این قشر کاری است خدا‌پسندانه که باید در اولویت‌های کاری مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: تکریم به سالمندان و پیران جامعه از اعمال صالح به شمار می‌آید و از جمله تجلی‌گاه‌های اصول اعتقادی و دینی و مهم‌ترین مورد امر به معروف است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان جامعه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به وظایف مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در قبال سالمندان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های ذیربط باید با برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگر، آینده‌پژوه و مدیریت پیش‌دستانه در خصوص چالش‌های پیش‌روی این قشر چاره‌اندیشی کرده و در برخورد با مسائل پیشکسوتان جامعه، مسئولانه برخورد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی در خصوص این قشر تصریح کرد: لازم است سازمان بهزیستی با تشکیل بانک اطلاعاتی مناسب و استفاده از نظر و تجربیات بازنشستگان و تشکیل اتاق‌های فکر و کمیته‌های تخصصی در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

نصرتی در ادامه با اشاره به ایجاد امید و نشاط در میان سالمندان تاکید کرد: می‌توان با تولید برنامه‌های همسو با نیازهای جامعه سالمندی، از طریق صدا و سیما و رسانه‌های گروهی، در جلب اعتماد، امید و نشاط آحاد جامعه، اقدامات اساسی انجام داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل کارشناسی و اجرای برخی راهبردها دین خود را به پیشکسوتان جامعه عملی سازیم.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول