اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی:

فاروج دارای بیشترین رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: شهرستان فاروج بیشترین رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای را در این استان به خود اختصاص داده است.

فاروج دارای بیشترین رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در نشست روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: عضویت، کتاب، زیربنا و نرخ امانت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج طی نیمه نخست امسال رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: نرخ عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج 135 درصد رشد داشته، یعنی از یک‌هزار و 95 نفر به ازای هر 100 نفر جمعیت در سال 90 به دو هزار و 76 نفر در سال 91 رسیده است.  

رحیمی با تاکید بر اهمیت امانت در کتابخانه‌ها اظهار کرد: نرخ امانت کتاب در کتابخانه‌های شهرستان فاروج با رشد 62 درصدی از 182 جلد کتاب به ازای هر 100 نفر درشش ماه نخست سال 90 به 295 جلد کتاب به ازای هر 100 نفر در زمان مشابه در سال جاری رسیده است.

وی یادآور شد: تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج طی نیمه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال 90، 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی همچنین به رشد 34 درصدی سرانه کتاب اشاره کرد و گفت: تعداد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان از 32 هزار و 351 جلد در سال 90 به 43 هزار و 239 جلد کتاب در حال حاضر رسیده است.

وی میزان رشد در سرانه مراجعه به کتابخانه را در این شهرستان 111 درصد عنوان کرد و افزود: تعداد مراجعه به کتابخانه از 9 هزار و 15 نفر در نیمه نخست سال جاری به ازای هر 100 نفر به 19 هزار و هشت نفر در مدت مشابه در سال 91 رسیده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج در شاخص زیربنا به میزان 19 درصد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول