اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی بهار:

پرداخت نیم درصد شهرداری بهار به کتابخانه‌ها نسبی است

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با تأکید بر لزوم پرداخت قانون نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: شهرداری بهار اقداماتی در این راستا انجام داده، اما به شکل 100 درصدی تحقق نیافته است.

پرداخت نیم درصد شهرداری بهار به کتابخانه‌ها نسبی است

مهدی خوشخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در شهرستان بهار هشت کتابخانه وجود دارد که در شهر بهار دو کتابخانه فعال است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در شهرستان نیازمند احداث کتابخانه استانداردی هستیم چرا که جزو نیازهای شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با بیان اینکه منابع کتاب ما به روز است، افزود: منابع کتاب به تفکیک درجه‌بندی کتابخانه‌ها سهمیه‌بندی شده و در اختیار کتابخانه‌ها و اعضای کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در هفته کتاب اعضای کتابخانه‌ها، کتابداران و فعالان عرصه کتاب دیداری با امام جمعه بهار داشتند و در این هفته در راستای ارج نهادن به جایگاه کتاب، امام جمعه از کتابخانه‌ها بازدید می‌کند.

خوشخوان از برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب در بهار خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی در اهمیت کتاب و کتابخوانی نیز از جمله برنامه‌های این هفته در کتابخانه‌های شهرستان به شمار می‌رود.

وی از بازدید مقاطع مختلف تحصیلی از کتابخانه اشاره کرد و افزود: در این برنامه کودکان و نوجوانان مقاطع مهدکودک، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با حضور در کتابخانه‌ها هم بازدید و هم عضو کتابخانه می‌شوند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با اشاره به اجرای طرح من در کتابخانه‌های شهرستان بهار اظهار کرد: طرح من در راستای نیازسنجی بومی کتاب شهروندان در بهار اجرا می‌شود که نتایج خوبی نیز داشته است.

وی یادآور شد: نمای نشریات، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و طرح مشرق در کتابخانه‌های شهرستان فعال است و اکثر کتابخانه‌ها مجهز به سامانه طرح مشرق هستند.

خوشخوان با اشاره به سرانه فضای کتابخانه‌ای بهار اظهار کرد: سرانه فضای کتابخانه به ازای هر نفر در بهار 2.53 متر است که به لحاظ قابلیت دسترسی مشکل داریم و نیاز به احداث کتابخانه استانداردی در بهار هستیم.

وی در پایان سخنانش از عدم تحقق کامل قانون نیم درصد شهرداری بهار به کتابخانه‌ها خبر داد گفت: شهرداری بهار تاکنون اقداماتی در این راستا انجام داده است اما به شکل صد درصد تحقق نیافته است.

انتهای پیام/89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول