اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، به شکلی که بخشی از ساعت‌های روز هر کس به طور منظم صرف کتاب و کتابخوانی شود.

فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه خداوند متعال یکی از ابزار هدایتی و تکاملی جامعه را کتاب معرفی می‌کند، اظهار داشت: در آیه 25 سوره حدید به این حقیقت تصریح شده که ما پیامبران را فرستادیم و با آن‌ها کتاب فرستادیم تا مردم خود برپادارنده، عدالت باشند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به این آیه و آیات دیگر قرآن، نقش کتاب و تأثیر آن در هدایت، رشد و تعالی جامعه را بیان می‌کند و اینکه جامعه به مرحله‌ای می‌رسد که خود می‌تواند برپادارنده قسط و عدل باشد، یعنی بدون اینکه از بیرون دستگاه قضایی و اجرایی بخواهد، مجری عدالت باشند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه از طریق آگاهی به مقامی می‌رسد که خود برپادارنده قسط و عدل می‌شود، بر همین اساس در کنار همه انبیای الهی یک کتاب که دربردارنده همه نیازهای بشر برای رشد و تعالی است، وجود دارد.

امام جمعه جیرفت گفت: کتاب تورات در کنار حضرت موسی (ع)، انجیل در کنار حضرت عیسی (ع) و قرآن کریم دستاورد بزرگ و معجزه پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.

عسکری افزود: با توجه به تأثیر کتاب به عنوان یک اثر ماندگار و مراجعه آسان در هر زمان و مکان به کتاب، نقش و تأثیرگذاری کتاب در صلاح جامعه روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب معلم بی‌مزد و منتی است که به راحتی در دسترس همه قرار دارد، بیان کرد: باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، به شکلی که بخشی از ساعت‌های روز هر کس به طور منظم صرف کتاب و کتابخوانی شود.

عسکری اظهار داشت: این صرف وقت باید به شکل منظم و هدفمند باشد، البته کتابخوانی باید با ملاحظه و دقت قبلی انجام شود و انسان از مراجعه به کتاب برای بالا بردن آگاهی‌های مذهبی، سیاسی و اخلاقی و یا هر موضوع دیگری که از نظر عقل و شرع پسندیده است، باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از بعضی کتاب‌ها (کتاب‌های ضاله) گمراه کننده است و سبب تباهی عقیده انسان می‌شود و یا بعضی از مطالب آن قدر بیهوده ‌هستند که کتابخوانی با اتلاف وقت تفاوتی نداشته باشد.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول