اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری بیش از 30 برنامه به مناسبت هفته کتاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 30 برنامه فرهنگی و هنری امسال به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از 30 برنامه به مناسبت هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 15 نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد، تکاب، اشنویه، چالدران، چایپاره، بوکان، پیرانشهر، سردشت، ماکو، میاندوآب و شاهین‌دژ برپا می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی طراحی جلد کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، مسابقه کتاب و خلاصه‌نویسی کتاب و تجلیل از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته کتاب و کتابخوانی است.

به گفته کریمی جشنواره شعر و داستان کودکان و نوجوانان نیز در شهرستان اشنویه و نمایش عروسکی با موضوع مطالعه و کتابخوانی در تکاب برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تجهیز و توسعه کتابخانه‌های اماکن عمومی استان گفت: در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از آمادگی کامل برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌های اماکن عمومی استان برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در اماکن عمومی جزو برنامه‌های مهمی است که در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه می‌تواند نقش مهمی را ایفاء کند، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام طرح‌های مربوط به حوزه مطالعه استقبال می‌کند.

کریمی یادآور شد: برای برگزاری نمایشگاه یاد یاران در صورت پرداخت 50 درصد هزینه‌های اجرایی توسط دستگاه‌های ذیربط، این نهاد می‌تواند 5 میلیارد ریال به برگزاری نمایشگاه یاد شده کمک مالی کند.

در پایان این نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شده بود، کتابخانه تخصصی ارتباطات آذربایجان‌غربی در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول