اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد

اضافه شدن 5 میلیارد تومان کتاب به کتابخانه‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: طی سه سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 5 میلیارد تومان کتاب خریداری و به چرخه کتابخانه‌ها افزوده شده است.

اضافه شدن 5 میلیارد تومان کتاب به کتابخانه‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان غلامرضا یاوری در حاشیه برگزاری سومین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا سال 1404 به ازای هر نفر باید چهار جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و همچنین به ازای هر 100 نفر هشت متر به فضای فیزیکی کتابخانه‌ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه تا سال 1404 باید 35 درصد از مردم به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند، تصریح کرد: تا چشم‌ندار 1404 باید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه به رتبه نخست دست پیدا کنیم و در دنیا جزو 15 کشور فعال در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تاکید بر اینکه سرانه مطالعه هر نفر ایرانی باید به بیش از دو ساعت برسد، افزود: طی پیمایش صورت گرفته در سال 1389 هر فرد ایرانی حدود 79 دقیقه مطالعه داشته است و این مقدار زمان شامل مطالعه در فضای چاپی در قالب کتاب، فضای مجازی، سایت‌های خبری، روزنامه‌ها، مجلات، قرآن و ادعیه مذهبی، کتاب‌های الکترونیکی و صوتی بوده است.

* سرانه مطالعه در سال 90 به بیش از 80 دقیقه می‌رسد

وی تاکید کرد: هر سال سه تا پنج دقیقه به سرانه مطالعه افزوده می‌شود، بنابراین تا افق 1404 این مقدار سرانه به بیش از 80 دقیقه خواهد رسید.

یاوری افزود: سرانه مطالعه مردم استان قم بیش از سایر نقاط کشور بوده و این زمان به بیش از دو ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه سلایق مطالعه مردم تغییر کرده است و دیگر به مطالعه کتاب خلاصه نمی‌شود، گفت: فضای مجازی، کتاب‌های الکترونیکی و صوتی از جمله روش‌های مطالعه‌ای نوین است و نهاد کتابخانه‌های عمومی درصدد است که تولید کتاب‌های صوتی را افزایش دهد و در همین راستا کتابخانه ولیعصر(عج) اصفهان بیش از پنج هزار کتاب صوتی آماده‌سازی کرده است.

* تجهیز 10 کتابخانه به بلوتوث سنتر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تصریح کرد: با همکاری یکی از موسسات 5 هزار عنوان کتاب دیجیتال بر روی تلفن‌های همراه قابل نصب شده است و 10 کتابخانه استان اصفهان به سیستم بلوتوث سنتر مجهز شده است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده تمام کتابخانه‌های استان به این دستگاه تجهیز می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی تلفن همراه این نوع مطالعه هم در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در سال 1388 یک‌میلیون و 400 جلد کتاب در استان اصفهان موجود بود، در سال 1391 تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به بیش از 2 میلیون و 400 کتاب رسیده است و طی سه سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 5 میلیارد تومان کتاب خریداری و به چرخه کتابخانه‌ها افزوده شده است.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول