اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

کتابخانه‌های سیستان‌وبلوچستان به سیستم‌های الکترونیکی مجهز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان گفت: تمامی کتابخانه‌های سیستان‌وبلوچستان به امکانات و تجهیزات جدید جستجوگر کتاب و سیستم بلوتوث، مجهز هستند.

کتابخانه‌های سیستان‌وبلوچستان به سیستم‌های الکترونیکی مجهز هستند

اسفندیار زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 84 درصد مردم کشور سواد خواندن و نوشتن دارند، که این رقم در سیستان‌وبلوچستان 73 درصد است.

وی به افزایش سرانه مطالعه در کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه میزان رشد در بحث کتاب و کتابخوانی داشته‌ایم، مشخص نیست ولی با توجه به افزایش شاخصه‌های توسعه، با پیشرفت‌های خوبی در بحث سرانه مطالعه در کشور رو به رو بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های سیستان‌وبلوچستان ضمن اشاره به افزایش افراد با سواد و تنوع در نشریات، بیان داشت: افزایش ارتباطات در دامنه مجازی، کتابخانه‌های الکترونیکی و همچنین افزایش تألیفات، ناشران و افزایش کیفی و کمی دانشگاه‌های سطح کشور است که روشن می‌کند سرانه مطالعه رشد چشمگیری نسبت به قبل از پیروزی انقلاب داشته است.

زیدآبادی در زمینه بروز‌رسانی امکانات در کتابخانه‌های سطح استان تصریح کرد: همه کتابخانه‌ها را به امکانات و تجهیزات روز مجهز کرده‌ایم، نرم‌افزارهای جستجوگر کتاب، سیستم بلوتوث، طرح «کتاب من» که هر شهروند استان کتابی را تقاضا کند که در کتابخانه موجود نباشد, برای وی تهیه خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به شبکه‌مندی کتابخانه‌ها در مورد نمایه نشریات گفت: نمایه نشریات در کتابخانه‌های استان راه‌اندازی شده و افرادی که قصد تحقیق در مورد موضوع خاصی را دارند، می‌توانند از این نمایه استفاده کنند.

انتهای پیام/175001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول