اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ﻣﺴﺌﻮل ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﯽ مشهد:

آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی زیر یک درصد است

خبرگزاری فارس: ﻣﺴﺌﻮل ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﯽ ﻣﺸﻬﺪ گفت: طبق تحقیقات انجام شده آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از یک درصد است.

آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی زیر یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد مهدی صالحی بعدازظهر امروز در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در سالن شورای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طبق تحقیقاتی که روی 18 هزار زوج دانشجو انجام شده است، تعداد طلاق از سال 85 تا 89 ، 152 مورد است.

وی در ارتباط با دلیل پائین بودن درصد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی تصریح کرد: این مسئله ناشی از آموزش‌های مناسبی است که دانشجویان قبل از ازدواج فرا می‌گیرند؛ البته جنس ازدواج نیز در این مسئله دخیل است.

ﻣﺴﺌﻮل ﻧﻬﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﯽ ﻣﺸﻬﺪ با بیان اینکه در حال حاضر سیستم همسرگزینی در کشور ما دچار اختلال است، تاکید کرد: در گذشته به خاطر آداب و رسوم و وجود شبکه‌های اجتماعی مناسب ساز و کار انتخاب همسر مشکلی نداشت و افراد دچار آسیب کمتری می‌شدند.

صالحی با اشاره به اینکه کانال‌های ارتباطات غیرمستقیم همسریابی در دانشگاه وجود دارد، ادامه داد: باید از مجموعه افرادی که به عنوان مشاور در دانشگاه غربال‌گری برای امور ازدواج را انجام می‌دهند خواستار شد که این فرآیند را در راستای تسهیل همسریابی انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید مراکز غربال‌گری افراد که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند فرآیند همسرگزینی را کارشناسانه‌تر و آسان‌تر کنند تا آسیب‌ها به حداقل برسد و بهانه‌ای برای تعطیل شدن این مراکز نباشد.

ﻣﺴﺌﻮل ﻧـﻬـﺎد ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﯽ ﻣﺸﻬﺪ با اشاره بر اینکه دوره‌هایی همه‌ساله برای آموزش زوجین دانشجو انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به دلیل بار معنوی و سیاحتی که خراسان‌رضوی دارد بیشتر در این استان انجام می‌شود.

صالحی مجرد زندگی کردن را امری مطرود از نظر دین اسلام دانست و متذکر شد: در بسیاری از ادیان الهی به ویژه ادیان ابراهیمی به مسئله ازدواج تاکید خاصی شده است؛ اما در اسلام بیشتر از سایر ادیان مجرد ماندن مذمت شده است.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول