اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان:

گلستان رتبه دوم ازدواج با اتباع خارجی را دارد/ حضور افغان‌ها در قلب گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: گلستان پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را از نظر ازدواج با اتباع خارجی در کشور دارد.

گلستان رتبه دوم ازدواج با اتباع خارجی را دارد/ حضور افغان‌ها در قلب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی دهرویه صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گلستان ازدواج با اتباع خارجی است که این ازدواج‎ها کاملا غیرقانونی هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه با وجود اطلاع‎رسانی‎های متعدد، آمار ازدواج گلستانی‎ها با افاغنه بسیار بالاست خاطر نشان کرد: به ما اجازه داده شده تا ازدواج‎هایی که قبل از سال 1385 صورت گرفته شده، پروانه ازدواج صادر کنیم.

ازدواج‌ها با افاغنه تا قبل از سال 1385 به رسمیت شناخته می‎شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان تصریح کرد: برای فرزندان ناشی از این ازدواج‎ها تا سن 18 سالگی کارت معتبر صادر می‎شود که با ویزا و پاسپورت زندگی کنند و در سن 18 سالگی لازم است تا به اداره کل اتباع استان مراجعه و فرم تابعیت را پر کنند و ما نیز این فرم‎ها را به وزارت کشور برای بررسی ارجاع خواهیم داد و در صورت تایید مدارک، تابعیت و شناسنامه از نوع دوم به آنها داده می‎شود.

دهرویه تاکید کرد: ازدواج‌هایی که با افاغنه صورت می‎گیرد فقط تا قبل از سال 1385 به رسمیت شناخته می‌شوند و تبعات ناشی از این ازدواج‎ها نیز به عهده فرد خواهد بود.

وی یادآور شد: قانون جمهوری اسلامی ایران، ازدواج زن ایرانی با مرد افاغنه را یک ازدواج غیرقانونی می‎داند و آنها را مجرم می‎شناسد که از شش ماه تا سه سال زندانی و تا یک میلیون تومان جریمه دارد.

فرصت‎های لازم به اتباع خارجی داده شده تا قانونمند زندگی کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان؛ سنخیت و عدم شناسایی اتباع غیر قانونی را از دیگر مشکلات در استان برشمرد و افزود: طرح‎های مختلفی در این راستا در گلستان متناسب با کشور برگزار می‎شود و بر این باور هستیم که تمام فرصت‎های لازم به اتباع خارجی داده شده تا آنها قانونمند زندگی کنند و هیچ بهانه‎ای در این راستا برای زندگی غیرقانونی وجود ندارد.

دهرویه اظهار داشت: تبعه‎ای که در ایران مدرکی ندارد نمی‎تواند بگوید فرصتی نداشته چرا که با در نظر گرفتن هزینه‎های حداقلی سعی شده آنها را به سمت زندگی قانونی سوق دهیم اما ظاهرا آنها به دنبال منافع شخصی خود هستند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول