اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال چالوس خبر داد

ثبت 840 واقعه ازدواج در چالوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال چالوس گفت: در هفت ماه گذشته، 843 واقعه ازدواج و 197 واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.

ثبت 840 واقعه ازدواج در چالوس

شعبانعلی ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس ابراز داشت: در هفت ماهه سپری شده سال جاری 754 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد 584 واقعه مربوط به حوزه شهری و 170 واقعه مربوط به مناطق روستایی است.

وی اعلام کرد: ثبت واقعه ولادت نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش داشته و در هر شبانه‌روز 3 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده و به ازای هر 100 واقعه ولادت دختر 116 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

ردایی ادامه داد: بیشترین فراوانی نام در طول این مدت برای پسران را رضا، امیرمحمد، علی و ابوالفضل و برای دختران زهرا، ستایش و هستی بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس از ثبت یک هزار و 616 واقعه وفات در طول این مدت خبر داد و بیان داشت: از این تعداد یک‌هزار و 5 مورد از واقعه وفات مربوط به سال‌های گذشته بوده که صاحبان اسناد در سال‌های گذشته فوت و مراتب فوت آنها در اسناد سجلی به ثبت نرسیده بود.

*افزایش 4 درصدی طلاق

 

ردایی ثبت فوت جاری این مدت را 611 واقعه اعلام و تصریح کرد: با همکاری همه دست‌اندرکاران شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان چالوس در طول این مدت ثبت واقعه فوت در مهلت قانونی 10 روز پس از وفات نسبت به مدت مشابه آن دو درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت 843 واقعه ازدواج و 197 واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که در زمینه ازدواج 2 درصد کاهش و در ثبت طلاق با 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه آن مواجه بودیم.

وی افزایش 4 درصدی طلاق در این شهرستان را به دلیل عدم فعالیت دفترخانه طلاق در شهرهای غرب استان دانست و اظهار داشت: از آنجایی که دو دفترخانه 118 کردیچال و 110 چالوس کار ثبت وقایع طلاق در شهرهای غرب استان را انجام می‌دهند، آمار طلاق این شهرستان در سیستم آماری با افزایش همراه است.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس از پایان یافتن آرشیو اسناد سجلی و اسکن کردن اسناد در ادارات ثبت احوال چالوس و بخش کلاردشت به عنوان نخستین اداره غرب مازندران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مردم شهرستان با ثبت وقایع ولادت فرزندان خود در مهلت 15 روز و وفات بستگان خود در مهلت 10 روز این اداره را در انجام وظایف قانونی یاری کنند.

انتهای پیام/20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول