اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور:‌

یک درصد‌ ازدواج‌های مددجویان منجر به طلاق می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به دوره‌های آموزش قبل از ازدواج این نهاد گفت: طی 5 سال گذشته کمتر از یک درصد‌ ازدواج‌های مددجویان کمیته امداد منجر به طلاق شده است. ‌

یک درصد‌ ازدواج‌های مددجویان منجر به طلاق می‌شود

 ‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر میرشکار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال جاری شناسایی بی‌سوادان زیر 50 سال جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام و در این راستا 218 هزار نفر شناسایی شد.

وی با بیان اینکه جشن محو بی‌سوادی افراد زیر 50 سال زیر پوشش کمیته امداد را در پایان سال جاری برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: از شهریور ماه سال جاری 100 هزار نفر از این افراد در دوره‌های‌‌ آموزشی شرکت کرده و باسواد شدند و مابقی نیز تا پایان سال جاری آموزش داده می‌شوند.

میرشکار ابراز داشت: طی سال جاری 10 هزار زوج جوان زیر پوشش کمیته امداد دوره 36 ساعته آموزش مقدمات ورود به زندگی مشترک را گذرانده و کمک هزینه خرید جهیزیه را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تاکید کمیته امداد برای شرکت مددجویان در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی آمار طلاق را بسیار پایین آورده به طوری که طی پنج سال گذشته زیر یک درصد از ازدواج‌های مددجویان ما منجر به طلاق شده است.

میرشکار بیان داشت: 21 آبان ماه جاری مصادف با روز خانواده همایش ویژه زنان مددجوی کمیته را برگزار می‌کنیم که از خانواده‌ها و زنان موفق و برتر تجلیل می‌شود.

وی گفت: 486 هزار دانش‌آموز به صورت دائم و 120 هزار دانش‌آموز به صورت موردی از خدمات تحصیلی، تربیتی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال تحصیلی استفاده می‌کنند.

میرشکار اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی 90 - 91 برای 12 هزار نفر از دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد با هزینه بالغ بر 3 میلیارد تومان کلاس‌های تقویتی و کنکور برگزار کردیم که تعداد قابل توجهی از آنها به مراکز آموزش عالی راه یافتند.

وی ابراز داشت: 110 هزار دانشجو در سراسر کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که 24 هزار نفر آنها در دانشگاه‌های آزاد و 45 هزار نفر در دانشگاه‌های پیام‌نور مشغول به تحصیل هستند.

میرشکار خاطرنشان کرد: بنا به قانون بودجه دولت ملزم به پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر، شهدا، جانبازان و کمیته امداد محصل در دانشگاه‌‌های دولتی است و هزینه دانشجویان دانشگاه‌ آزاد مددجوی کمیته امداد را نیز این نهاد پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول