اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

20 تا 24 سال رایج‌ترین سن ازدواج در استان زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین سن ازدواج‌های ثبت شده در زنجان در سنین 20 تا 24 سال است، گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان افزایش یافته است.

20 تا 24 سال رایج‌ترین سن ازدواج در استان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید موسی متوسلین شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران به بیان گزارشی در زمینه خدمات ارائه شده توسط ثبت احوال استان زنجان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ثبت وقایع چهارگانه از وظایف ذاتی و اصلی ثبت احوال است، اضافه کرد: این وقایع شامل ازدواج، وفات، طلاق و ولادت است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال جاری 11 هزار و 600 واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: این تعداد ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عمل ثبت واقعه ولادت در مهلت قانونی تعیین شده در حد مطلوبی در استان زنجان قرار دارد، اضافه کرد: امسال درصد ثبت واقعه ولادت در مهلت‌های قانونی از 90 به 97.11 درصد افزایش یافته است.

متوسلین همچنین با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال جاری 3 هزار و 100 واقعه فوت در استان زنجان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در کاهش فوت تاثیرگذار است، افزود: ایجاد بخش‌های تخصصی در بیمارستان‌های استان نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته است.

# افزایش طلاق و کاهش ازدواج در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در بخش دیگری از این نشست به ارائه آماری از ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت شده در استان زنجان پرداخت و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 7 هزار و 814 واقعه ازدواج در استان زنجان ثبت شده است که متاسفانه این آمار در مقایسه با سال قبل از آن کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به ثبت 840 واقعه طلاق در استان زنجان و در شش ماهه نخست سال جاری افزود: متاسفانه میزان طلاق در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

متوسلین با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط واقعه طلاق در استان ثبت می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های آتی اداره کل ثبت احوال این است که واقعه طلاق را همراه با علت آن ثبت کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول