اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل خبر داد

بهره‌مندی از بیمه تنها با هزینه سالانه 20 هزار تومان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در قالب بیمه ایرانیان اشخاص فاقد بیمه و کم‌توان مالی تنها با 20 هزار تومان سالانه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی از بیمه تنها با هزینه سالانه 20 هزار تومان

وحید سیدخلیل‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای پوشش بیمه افرادی که فاقد هرگونه بیمه می‌باشند بیمه ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرده و در شهرها و روستاها با کمترین هزینه سعی می‌کند پوشش بیمه‌ای افراد را بهتر از قبل مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: از کل هزینه 135 هزار و 800 تومانی این بیمه 50 درصد برای همگان تخفیف دولتی ارائه می‌شود و از این رقم 66 هزار و 680 تومان سهم بیمه شدگان است که ما برای افراد کم‌توان مالی و با معرفی کمیته امداد گاه 90 تا 100 درصد با تخفیف خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه 63 هزار و 500 نفر تاکنون زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته‌اند، یادآور شد: در سفر دور اول رئیس‌جمهور به استان 70 هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای را داشتیم که با اجرای بیمه ایرانیان در سفر چهارم رئیس‌جمهور این درخواست به کمتر از 70 هزار نفر رسید.

سیدخلیل‌اللهی گفت: به دلیل آنکه در نظام پزشک خانواده و ارجاع فرد بدون بیمه پذیرفته نمی‌شود با انجام مقدمات برای اجرای این طرح در خلخال، گرمی و پارس‌آباد ظرفیت ثبت‌نام در بیمه ایرانیان چندین برای افزایش یافته است که با اجرای این طرح امیدواریم تمام افراد فاقد بیمه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

اجرای نظام ارجاع در روستاها مزایای فوق‌العاده به همراه داشته است

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: با توجه به اینکه شش سال است که پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها اجرایی می‌شود ثمرات و نتایج آن در سطح جامعه و روستائیان فوق‌‌العاده بوده است.

سیدخلیل‌اللهی با اعلام اینکه در 120 روستا 86 مرکز ارائه خدمات پزشک خانواده فعالیت می‌کنند، افزود: هرگونه معاینه و دریافت دارو در سطح اول در مناطق روستائی رایگان است و ما 270 قلم دارو را در مناطق روستائی به نظام توزیع و فروش رایگان آن افزوده‌ایم.

وی ادامه داد: حتی ناظران ما هر ماه در چند بار سرکشی سعی می‌کنند حضور پزشکان و موجود بودن 270 قلم دارو را مورد ارزیابی قرار دهند و قطع و یقین درصد ارجاع نه تنها استاندارد شده بلکه در وضعیت کنترل قرار دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها را با افزایش اقلام دارویی و ویزیت رایگان روستائیان حرکتی سازنده خواند و اذعان داشت: در سال گذشته 6 میلیارد و 170 میلیون تومان برای اجرای سطح یک پزشک خانواده در روستاها پرداخت کردیم که به تدریج سطح سلامت و کاهش بستری روستائیان در مراکز درمانی را شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول