اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مشارکت بیمه‌ها در زمینه داروهای بیماران خاص پایین است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مشارکت بیمه‌ها در زمینه داروهای بیماران خاص پایین است.

مشارکت بیمه‌ها در زمینه داروهای بیماران خاص پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری زنجانی ظهر امروز در همایش خیرین بیماران کلیوی استان زنجان، اظهار کرد: غربالگری جمعیت بالای 30 سال در شهرستان ابهر صورت گرفت، که 2 هزار و 515 نفر به عنوان بیمار دیابتی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه نفر به عنوان بیمار کلیه شناسایی شدند، افزود: دو نفر از این افراد به مراکز دیالیز معرفی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو متخصص نفرلوژی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دو فوق‌تخصص نفرلوژی نیز در استان به کارگیری می‌شوند.

وی واحد فراهم‌آوری اعضای استان زنجان را از واحدهای موفق معرفی کرد و افزود: برنامه‌های این واحد با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

سروری با بیان اینکه 530 پیوند کلیه در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: انتقال بخش دیالیز بیمارستان بهشتی به بیمارستان ولی‌عصر از اقدامات دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 35 تخت دیالیز در این بیمارستان برای بیماران در نظر گرفته شده است، افزود: در آینده نزدیک این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مشارکت بیمه‌ها در زمینه داروهای بیماران خاص پایین است، افزود: ضروری است بیمه‌ها نسبت به پوشش بیمه‌ای داروهای خاص اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌ها هزار و 400 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند، افزود: استان زنجان نیز از این امر مستثنی نیست.

سروری بر ضرورت تامین داروهای بیماران خاص تاکید کرد و گفت: بیمه‌ها می‌توانند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول