اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم خراسان‌شمالی پایان یافت

خبرگزاری فارس: مسابقات استانی قرآن کریم خراسان‌شمالی با مشخص شدن نفرات برتر هر رشته به کار خود پایان داد.

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم خراسان‌شمالی پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در آیین اختتامیه این مسابقات اظهار داشت: 226 نفر برادر و خواهر به عنوان منتخبان شهرستانی به این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم خراسان‌شمالی راه یافتند.

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ، تحقیق و ترتیل به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه بخش حفظ قرآن شامل حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، 10جزء و 5 جزء است، اظهار کرد: این مسابقات در رده سنی بزرگسالان و شکوفه‌ها برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این مسابقات چهار هزار نفر شرکت کرده بودند، یادآور شد: نفرات منتخب شهرستان در مرحله استانی رقابت‌ها نهایتاً از بین 226 شرکت کننده برگزیده شدند و 22 نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

مهدوی‌پور همچنین با استناد به روایات از ائمه معروف‌ترین اهل بیت را اهل قرآن معرفی کرد.

امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم بر رعایت تقوا و پرهیزگاری، شناخت معارف اسلامی و مأنوس شدن با کلام الهی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی تصریح کرد: بی‌گمان تلاوت به معنای خواندن و تدبر در معنای آن در مورد کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن، ‌باید به عنوان امری روزانه انجام شود.

وی اضافه کرد: خواندن و تدبر در آیات قرآن افزون بر ایجاد شناخت نسبت به هستی، فرمان‌هایی را نیز به خواننده منتقل می‌کند که بر پایه آن می‌تواند به سعادت دنیا و آخرت دست یابد و زندگی خویش را به درستی مدیریت کند.

به گزارش فارس، داوری این دوره از مسابقات را 17 تن از قاریان و حافظان کل قرآن از جمله حاج رضا عابدین‌زاده، جواد عسگری، حسن حکیم باشی، ناهید سلطانی و زهرا غیاثی‌نژاد، رضا کریمی و مجید رمضانی عهده‌دار بودند.

سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خراسان‌شمالی با معرفی برترین‌‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

این مراسم در سالن همایش‌های اداره کل پست خراسان‌شمالی با حضور مسئولان فرهنگی برگزار شد.

رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد نیز در حاشیه این مراسم از اهدای قاب عکس رهبری در حال زیارت این امامزاده، به تمام شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی خراسان‌شمالی خبر داد.

محمد‌رضا یزدان اظهار کرد: حدود 250 قاب عکس رهبری که اخیراً در سفر به خراسان شمالی، امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر گرامی امام رضا (ع) را زیارت کردند در بین شرکت کنندگان و عوامل برگزاری این مسابقات توزیع شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در محل امامزاده سید عباس بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: مسابقات قرآنی استان در رواق‌ها و چهار نقطه این امامزاده به مدت یک روز برگزار شد.

رئیس هیئت امنای امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزاری این مسابقات را پیرو فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی برای تبدیل شدن امامزادگان به قطب‌های فرهنگی خواند.

وی تصریح کرد: به همین منظور جمعه این هفته نیز مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح خراسان‌شمالی در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، رهبر انقلاب اسلامی 25 مهرماه امسال با حضور در صحن امامزاده سید عباس بجنورد برادر گرامی امام رضا (ع) ضمن حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه برای علو درجات شهدا دعا کردند.

معظم‌له همچنین در محل این امامزاده حضور یافته و ضمن قرائت نماز، این امامزاده را زیارت کردند.

به گزارش فارس، سجاده رهبر انقلاب برای تبرک قرار است در محل امامزاده و زیارت مردم نصب شود.

امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد در هسته میانی این شهر و در جنوب آن قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول