اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد

برنامه‌ریزی 10 ساله برای مطالعات قرآن و حدیث

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به طرح‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ قرآن و حدیث صورت گرفته است، گفت: برای مطالعات قرآن و حدیث برنامه‌ریزی 10 ساله شده است.

برنامه‌ریزی 10 ساله برای مطالعات قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،‌حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه که در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز مباهله گفت: روز مباهله روز اثبات اسلام و عترت است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به رسالت‌های این معاونت اظهار داشت: تربیت اخلاقی طلاب و حوزوی‌ها، زمینه‌سازی برای تربیت فرهنگی‌،‌ سیاسی و خانوادگی طلاب و ... از جمله رسالت‌هایی است که به لطف خدا در این مسیرها گام برداشته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌هایی در این زمینه حول محور قرآن و عترت صورت گرفته است.

حسین‌خانی تاکید کرد: در این چند سالی که مدیریت قرآن و عترت تاسیس شده، برنامه‌های مختلفی در راستای قرآن و عترت تدوین، بررسی و اجرا شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی بیان داشت: با تدوین برنامه‌های مدون، دوره‌های تربیت مربی قرآن و عترت در سراسر کشور برگزار شد و علاوه بر برگزاری کارگاه‌های سراسری در زنجان، این کارگاه‌ها در همه استان‌ها برگزار شد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی 10 ساله برای مطالعات قرآن و حدیث خبر داد و تاکید کرد: مسابقات قرآن و حدیث از جمله برنامه‌هایی است که در راستای ترویج قرآن و حدیث صورت گرفته است.

حسین‌خانی با اشاره به مسابقات قرآنی که تاکنون برگزار شده است، گفت: امروز اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث برگزار شد، اما مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه منوط به این چهار دوره نیست و بیش از 20 مسابقه دیگر برگزار شده، اما به‌ صورت مداوم نبوده و مسابقه قرآن و حدیث از جمله مسابقاتی است که به ‌صورت مداوم و منظم برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث اظهار داشت: در چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث 600 نفر از طلاب برگزیده قرآنی سراسر کشور در مرحله مقدماتی در معاونت‌های تهذیب استان‌ها در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از برگزاری مسابقات مقدماتی 64 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از روز 18 آبان ماه در رشته قرائت و حفظ با یکدیگر رقابت کردند.

حسین‌خانی اضافه کرد: برای ترویج معارف قرآن و حدیث، مسابقات مقدماتی در رشته تفسیر آذر ماه برگزار می‌شود و مرحله نهایی آن نیز در بهمن ماه سال جاری دنبال می‌شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سه دوره گذشته مسابقات قرآن و حدیث در قم برگزار شد، عنوان کرد: سه دوره گذشته مسابقات در استان قم برگزار شد و با توجه به اینکه نیاز بود عطر قرآن در سایر استان‌ها بپیچد این دوره از مسابقات در استان تهران و در فضای معنوی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به وجه تمایز دوره مقدماتی چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث نسبت به سه دوره گذشته خاطرنشان کرد: در سه دوره گذشته دوره مقدماتی مسابقات نیز در ستاد برگزار می‌شد، اما در این دوره، مسابقات مقدماتی در استان‌ها برگزار شد.

حسین‌خانی افزود: امید است با اجرای برنامه‌های مدون گام موثرتری برداشته شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه حضور چشمگیر طلاب را از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات دانست و تاکید کرد: در این دوره علاوه بر طلاب و دانش‌آموزان استان تهران، دانش‌آموزان استان‌های مرکزی، قم مازندران و ... به عنوان تماشاچی در مسابقات حضور داشتند و این مهم باعث تقویت انگیزه نسل جوان به سمت ترویج قرآن و عترت شده است.

وی ارزیابی کیفی را از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات دانست و عنوان کرد: در این دوره از مسابقات به‌ جای ارزیابی کمی، شرکت‌کنندگان به‌ صورت کیفی ارزیابی شدند و این روش ارزیابی از مزایای ویژه‌ای برخوردار بود.

حسین‌خانی با اشاره به فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: تا حوزه قرآنی نشود، دانشگاه قرآنی نمی‌شود و تا دانشگاه قرآنی نشود، جامعه نیز قرآنی نمی‌شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: برنامه‌های مدونی در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت صورت گرفته و امید است با اجرای موفق این برنامه‌ها گام موثری در راستای رفع مهجوریت قرآن برداشته شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول