اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف قزوین:

محتوای قرآن به صورت رفتاری در جامعه جاری شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: باید محتوای قرآن به صورت رفتاری در جامعه جاری شود زیرا عمل به قرآن است که می‌تواند راهگشای جامعه اسلامی باشد.

محتوای قرآن به صورت رفتاری در جامعه جاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار کرد: قرآن کتاب سعادت بشر در دنیا و آخرت است و باید محتوای قرآن به صورت رفتاری در جامعه جاری شود، به این معنا که باید آیات قرآن را به رفتار تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: هر آنچه جامعه امروز ما دارد، از برکت قرآن است و هر جا از معارف قرآن فاصله گرفتیم در رکود بوده‌ایم و باید توجه داشت که عمل به قرآن است که می‌تواند راهگشای جامعه اسلامی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: دشمنان در سال‌های اخیر به دو سفارش پیامبر اکرم (ص) یعنی قرآن و عترت اهانت کردند؛ این اهانت‌ها به این دلیل بوده که این دو در جامعه کارایی خود را نشان داده است و جامعه را به هدف نهایی‌اش نزدیک می‌کند.

وی یادآور شد: دشمنان یک روز با کاریکاتور به پیامبر اکرم (ص) اهانت کرده و یک روز دیگر قرآن را می‌سوزانند؛ آنها چنین می‌پنداشتند که با آتش زدن قرآن می‌توانند نور الهی را خاموش کنند در صورتی که خداوند متعال فرموده است، فکر می‌کنند با فوت دهانشان می‌توانند نور الهی را خاموش کنند.

نوروزی بیان کرد: همه پیشرفت‌های جامعه ما مرهون برکت تمسک به عترت و کتاب الهی است، از این رو باید تلاش کنیم تا قرآن مهجور نماند، متأسفانه در برخی خانه‌ها قرآن تنها روی طاقچه است و یا برای شب عروسی آورده می‌شود.

وی افزود: قرائت قرآن بر سر قبور ثواب دارد ولی قرآن برای مرده‌ها نیست بلکه ابتدا قرآن برای ما زنده‌ها است تا با تدبر در آیات قرآن به معارف الهی دست یابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، آیات قرآن کریم به چهار دسته تقسیم می‌شود که شامل آیات عبارات، اشارات، لطائف و حقایق است.

نوروزی اضافه کرد: عبارات شامل آیاتی است که برای عموم مردم و افراد با قرائت آیه به معانی آن نیز پی می‌برند، اشارات برای خواص درگاه الهی، لطائف برای اولیای خاص خدا و حقایق برای انبیاء الهی است.

وی تأکید کرد: با توجه به این تقسیم‌بندی، بهره افراد مختلف از آیات الهی متفاوت است و هر کس از این چهار دسته به اندازه فهم خود از قرآن درک می‌کند، بنابر این نباید هدفمان حفظ قرآن باشد، بلکه رسیدن به معارف قرآن باید یکی از اهداف قرائت قرآن باشد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول