اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

روحانیت در خط مقدم دفاع از نظام می‌جنگد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در خط مقدم دفاع از نظام و ارزش‌های آن قرار داشته و با تهدیدهای جنگ نرم مبارزه می‌کند.

روحانیت در خط مقدم دفاع از نظام می‌جنگد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی در مراسم معارفه مدیر جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان، نقش روحانیت را ادامه نقش انبیای الهی دانست و اظهار داشت: انبیا آمدند تا انسان‌ها را از جهل و تاریکی به آگاهی و روشنایی هدایت کنند و در سایه ایمان و معارف الهی آدمیان را به فطرت پاک و حقیقت انسانی خود متوجه سازند که این همان نقش روحانیت یعنی احیای انسانیت و ارزش‌های الهی است.

وی افزود: پیامبران فرستاده شدند تا انسان را از عبودیت غیر خدا نجات داده و به بندگی الهی رهنمون کنند و در واقع بندهای جهالت را از دست او باز کرده و وی را در مسیر آزادگی و آگاهی قرار دهند و اکنون این وظیفه برعهده روحانیت است تا تعالیم این مردان آسمانی را برای مردم تبیین کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به کاهش جرم‌ها و بزهکاری‌ها در ماه‌هایی نظیر محرم و رمضان، علت آن را ارتباط بیشتر مردم با روحانیت قلمداد کرد گفت: روحانیت نیز در این مناسبت‌ها فرصت بیشتری پیدا می‌کند تا جامعه را با آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) آشنا سازد و اینگونه در حقیقت پلیسی در وجود افراد جامعه قرار می‌دهد تا وی را در برابر لغزش‌ها و گناه‌ها کنترل کند.

ربانی در ادامه نقش طلاب را به عنوان کسانی که وارث انبیا هستند مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار فراگرفتن علوم مختلف، خود را به سلاح اخلاق و معنویت مجهز کنند چراکه همین بعد، ویژگی شاخص طلاب نسبت به محصلان و دانشجویان علوم دیگر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز روحانیت بیش از هر زمان دیگری در جامعه بین‌الملل نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند از طلاب خواست خودشان را برای ایفای این نقش جهانی و تأثیرگذاری بین‌المللی مهیا سازند.

این مسئول انقلاب اسلامی را برخاسته از حوزه‌‌های علمیه دانست و افزود: با این وجود روحانیت بعد از انقلاب چیزی را برای خود طلب نکرد و حتی به دنبال ایجاد ساز و کاری برای تأمین نیازها و منافع خود نبود.

ربانی عقبه اسلامیت نظام را بر عهده روحانیت قلمداد و تأکید کرد: اگر نظام بخواهد اسلامیت خود را حفظ کند باید آن را از روحانیت و علما الهام بگیرد.

وی با یادآوری اینکه در حدود 20 سال پیش روحانیت حتی از ساده‌ترین حقوق شهروندی یعنی بیمه هم محروم بود بیان داشت: در این هنگام بود که با درایت و تیزبینی مقام معظم رهبری روحانیت توانست به حقوقی حداقلی آن هم در سطح سایر اقشار جامعه دست پیدا کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یادآور شد: تنها 5 درصد از جمعیت روحانیت و طلاب کشور در دستگاه‌ها و نهادها مسئولیت دارند و 95 درصد دیگر در حوزه‌ها تحصیل یا تدریس می‌کنند و تنها زندگی‌شان را از راه تبلیغ و شهریه اندک حوزه‌ها می‌گذرانند.

ربانی جمعیت طلاب شهرستان کاشان را چشمگیر خواند و افزود: ایمان و روحانیت نعمتی بزرگ است که به مردم  کاشان هدیه شده و به برکت همین موهبت است که این شهرستان از امکانات اقتصادی و رفاهی خوبی بهره‌مند است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت ریشه در اسلام و مردم دارد بر ضرورت ارتباط و تعامل مردم با حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

در پایان مراسم از تلاش‌های رئیس سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان قدردانی و حجت‌الاسلام سید مجتبی رضایی‌جواهریان به عنوان مدیر جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان معرفی شد.

انتهای پیام/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول