اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان انار:

فرهنگ کتابخوانی با قرائت قرآن نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان انار گفت: فرهنگ کتابخوانی باید با قرائت قرآن از خردسالی در ذهن فرزندان ما نهادینه شود.

فرهنگ کتابخوانی با قرائت قرآن نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، مجید اعتمادی صبح امروز در آیین نواختن زنگ مطالعه و کتابخوانی در مدرسه سما شهرستان انار اظهار داشت: حضرت علی (ع) در زمینه اهمیت کتاب فرمودند «کسی که با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست نداده است».

وی تصریح کرد: ترویج کتابخوانی موضوعی چند وجهی است و شامل سطح خرد و کلان است که اگر از سطح کلان به آن نگاه کنیم، راهبردی ملی و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی برای شاخه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی شامل تألیف، نشر، برپایی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و ... است.

فرماندار شهرستان انار با تأکید بر اینکه باید دسترسی به کتاب‌های مناسب و ایجاد انگیزه برای کتابخوانی مد نظر قرار گیرد، افزود: اگر از سطح خرد به کلان حرکت کنیم، باید کتابخوانی را از خانواده آغاز کرد، زیرا بنیادهای عادت به مطالعه در خردسالی و نخست در خانواده شکل می‌گیرد.

اعتمادی عنوان کرد: سعادت فرد و جامعه در گرو احساس مسئولیت نسبت به نسل آینده است و پدر و مادرها و آموزگارانی که درک درستی از وظایف خود برای بنای زندگی آینده کودکان دارند، ایجاد عادت به مطالعه و انگیزه خواندن را راهی غیر مستقیم برای پاسخ به نیازهای روحی و پر کردن خلاء موجود در زندگی کودک امروزی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید با قرائت قرآن از خردسالی در ذهن فرزندان ما نهادینه شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول