اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 32 هنرمند کشور انجام می‌شود

برگزاری جشنواره مجسمه‌های چوبی در چاف و چمخاله لنگرود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌های چوبی در چاف و چمخاله با حضور 32 هنرمند کشور خبر داد.

برگزاری جشنواره مجسمه‌های چوبی در چاف و چمخاله لنگرود

نادر ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به برگزاری جشنواره مجسمه‌های چوبی در ساحل چاف و چمخاله این شهرستان، اظهار کرد: نخستین جشنواره مجسمه‌های چوبی ایران با حضور فعال 32 هنرمند توانا از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف هنرمندان و زنده کردن هنرهای چوبی، ورود و ماندگاری گردشگر و اشتغال پایدار در منطقه برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره موسسه فرهنگی و هنری آرنا با نام مجسمه‌های شنی در سواحل بندر کیاشهر برگزار شد، ابراز کرد: اگر بتوانیم هر سال چنین جشنواره‌هایی را برگزار کنیم می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به چوب‌هایی که هنرمندان برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: به منظور حمایت از محیط زیست، چوب‌های بدون استفاده و مرده که جز پوسیدن در کف جنگل یا تبدیل کردن آنها به زغال کاربرد دیگری ندارند برای مجسمه‌های چوبی تهیه شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد تا با دست‌های توانمند خود آنها را به خلق آثار هنری و ماندگار تبدیل کنند که این امر نشان‌دهنده زبان گویای هنرمند است.

ذاکری متذکر شد: با ایجاد باغ موزه و نگه‌داری آثار هنرمندان در آن می‌توان برای حمایت از هنر و جذب گردشکر در منطقه گام موثری برداشت.

رئیس هیئت مدیره جشنواره مجسمه‌های چوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: موسسه فرهنگی و هنری آرنا از سال 90 شکل گرفته و فعالیت خود را با هدف کشف هنرمند در سطح بین‌المللی و ارائه هنر به خارج از کشور آغاز کرده که تاکنون موفق بوده است.

سید جواد موسوی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان خوب است و هنر مرز نمی‌شناسد، افزود: برای برگزاری جشنواره و نمایش هنر ایرانی به چند کشور دنیا مانند آلمان، هلند، دبی، لبنان، اسپانیا و ... سفر می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع جشنواره مجسمه‌های چوبی اذعان کرد: این جشنواره با دو موضوع آزاد و دفاع مقدس در 14 آبان جاری با حضور 32 هنرمند در 16 گروه برگزار می‌شود که 90 درصد موضوع‌های کار شده از دفاع مقدس است و در پایان به سه اثر برگزیده جایزه داده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول