اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال خبر داد

90 هزار نسخه کتاب در 8 کتابخانه شهرستان خلخال موجود است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال با دارا بودن هشت کتابخانه در مرکز شهرستان و بخش‌ها 90 هزار نسخه کتاب را در خود جای داده است.

90 هزار نسخه کتاب در 8 کتابخانه شهرستان خلخال موجود است

خدابخش برسان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این هشت باب سه کتابخانه در مرکز شهرستان، یک کتابخانه در شهر هشتجین و کلور و سه باب در روستاهای شال، برندق و دهستان لنبر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های شهرستان خلخال بالغ بر 90 هزار نسخه کتاب است که به صورت امانت در اختیار مراجعین و علاقمندان و اعضای کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال یادآور شد: در طول سال گذشته 250 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال مراجعه کرده‌اند که تعداد اعضای فعال شهرستان خلخال به 12 هزار نفر می‌رسد.

برسان گفت: در طول یک سال گذشته 5 میلیون تومان از طرف خیرین به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شده و در طول سال هر ماه یک مسابقه کتابخوانی با شرکت اعضا و دانش‌آموزان انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و بیان داشت: امسال بیست و هفتمین دوره کتاب و کتابخوانی به نام «کتاب، یادگار ماندگار» نامگذاری شده که انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی صحیح مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در راه اعتلای فرهنگ کتابخوانی گامی بیش از پیش برداریم.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال افزود: جایگاه کتاب و کتابت در آموزه‌های دینی ما جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد و این افتخار از این سبب است که پیامبر عظیم‌الشان اسلام رسالتش را با خواندن آیات نور از سوی وحی الهی آغاز کرده و و یگانه معجزه جاودان آن سفیر الهی و رحمت ‌لعالمین قرآن، بزرگ‌ترین جلوه افتخار بشریت برای هدایت ما نازل شده است.

برسان در بخش پایانی گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل کتاب را سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی و علم محوری و اطلاعات عنوان کرد و اذعان داشت: با داشتن دانش بالا و بینش در کنار مطالعه می‌توان در مقابل شیوه‌های نوین استعمار و قدرت‌های استعماری قد علم کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول