اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 500 نفر از نخبگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان

همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور بیش از 500 نفر از نخبگان، کار‌آفرینان، فعالان بخش خصوصی و مسئولان نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال و کوثر در شهر خلخال برگزار شد.

همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نخستین روز این همایش که ظهر امروز با حضور مسئولان و فعالان بخش غیر‌دولتی و کار‌آفرینان مناطق مختلف کشور و استان اردبیل برگزار شد، سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ به دنبال نامگذاری سال با تدبیر هوشمندانه و متفکرانه مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از ابتدای امسال به فکر برگزاری این همایش افتادیم تا خطه سرسبز و پر‌جاذبه خلخال و کوثر را بیشتر از گذشته معرفی کنیم.

هوشنگ محمدی خاطرنشان کرد: این دیار از گذشته‌های دور آوردگاه علم، فرهنگ و هنر بوده و نخبه‌پروری و علاقمندی مردم به کار و تلاش فراوان بوده است.

وی با تجلیل از سرداران هشت سال جنگ تحمیلی خطه خلخال و کوثر مانند شهید لطیفی، قطبی، ابراهیمی، رجبی، جعفری و پستی یادآور شد: شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل با تقدیم 587 شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران نهایت همراهی و همدلی خود را با نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.

مسئول اجرایی همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری خلخال و کوثر انتظار اهالی جنوب استان را در پیشرفت و توسعه واقعی انتظار به حق و منطقی توصیف کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این همایش معرفی توانمندی‌ها و توصیف قابلیت‌های خلخال و کوثر در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تبادل نظر بیشتر برای ساختن شهرستانی پرافتخار و ارزشمند با تکیه بر توانمندی‌ها و این قابلیت‌های بی‌نظیر است.

محمدی تاکید کرد: فکر و استارت برگزاری این همایش با پیگیر‌ی‌ها و تلاش نماینده مردم خلخال و کوثر زده شد و بعد از ماه‌ها تدارک و تشکیل جلسه طی شش و هفت آبان ماه این همایش در شهر خلخال برگزار می‌شود که انتظار داریم همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا در این همایش بتوانیم به یک موفقیت حقیقی دست یابیم.

توسعه سرمایه‌گذاری در خلخال نیازمند برنامه مدون است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیر‌ساخت‌های پویا و مولد در خلخال را نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون و جامع دانست.

این مسئول بیان داشت:‌ برنامه‌ریزی برای خروج خلخال از بن‌بست اقتصادی آغاز شده که ما در این زمینه نیازمند اجرای طرح‌های کارشناسی هستیم.

وی با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهمترین مقصد را برای اعتلای اقتصادی این شهرستان به وجود می‌آورد، افزود:‌ ما برای خلخال طرح طراحی یک اقتصاد پویا را خواستاریم و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام داده‌‌ایم.

سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال با اشاره به اینکه در برگزاری این همایش از تمام کار‌آفرینان و علاقمندان به سرمایه‌گذاری دعوت شده تا با بازدید از مناطق مختلف در این زمینه کوشا باشند، تصریح کرد: در این همایش سعی شده زمینه برای رشد اقتصادی این مناطق بهتر فراهم آید.

این مسئول ادامه داد: این همایش فرصتی مناسب برای ارائه زیر‌ساخت‌های مناسب از جمله راهسازی، سدسازی و پروژه‌های اشتغالزا در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود اذعان داشت: شهرستان خلخال و کوثر با تولید سالانه 500 میلیون متر‌مکعب آب سطحی منطقه مستعد برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول