اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خواستار شد

جلوگیری از صادرات فله‌ای سنگ‌های معدنی در خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: ضروری است از استخراج و صادرات فله‌ای سنگ‌های معدنی در خلخال جلوگیری شود.

جلوگیری از صادرات فله‌ای سنگ‌های معدنی در خلخال

هوشنگ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به قابلیت‌ها و توانمندی‌های جنوب استان در استخراج و فرآوری مواد معدنی اشاره کرد اظهار داشت: ضرورت دارد از استخراج و صادرات فله‌ای سنگ‌های معدنی نظیر تراورتن جلوگیری شود تا ما بتوانیم با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، واحدهای فرآوری را با هدف اشتغالزایی و توسعه این بخش راه‌اندازی کنیم.

محمدی بیان داشت: شهرستان‌های خلخال و کوثر از بی‌نظیرترین ظرفیت در استخراج د فرآوری سنگ‌های تزئینی، صنایع دستی صنعت چوب و چرم برخوردار هستند و بیش از 150 نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به توانمندی‌های بخش کشاورزی و ضرورت احداث کشت و صنعت در این منطقه اشاره کرد.

فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: کشت و صنعتی با مساحت 200 هکتار در این شهرستان می‌تواند تاسیس شود چرا که خلخال از توان خوبی در تولید سیب، گردو و دیگر محصولات سر درختی برخوردار است.

وی یادآور شد: در حوزه کشت و صنعت بیش از 200 درخواست احداث و توسعه باغات و اراضی قابل کشت ارائه شده است.

این مسئول گفت: ما در قالب ستاد توسعه کشاورزی مجوز لازم را برای توسعه این بخش صادر می‌‌کنیم و انتظار داریم به سرعت با توجه به تسهیلات کم‌ بهره بانکی بتوانیم به رونق این بخش کمک کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور فراگیر و گسترده رسانه‌های ملی، منطقه‌ای، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال، ابراز داشت: ما بلافاصله بعد از اتمام همایش رایزنی‌های خود را با سرمایه‌گذاران آغاز کردیم.

فرماندار شهرستان خلخال ادامه داد: در روز اول حدود 58 طرح سرمایه‌گذاری شامل 10 طرح توسعه‌ای بخش صنعتی در خلخال و کوثر، 15 طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، بیش از 10 طرح توسعه گردشگری و ده‌ها طرح حوزه ورزشی و عمران شهری مورد توجه قرار گرفت و ما سعی کردیم در روز دوم نیز با حضور 15 سرمایه‌گذار طرح‌ها و پروژه‌ها را به معنای حقیقی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول