اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس عنوان کرد

توسعه نیافتگی خلخال و کوثر عامل مهاجرت نخبگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ توسعه نیافتگی شهرستان‌های خلخال و کوثر در 33 سال گذشته عامل اصلی مهاجرت نخبگان از منطقه است.

توسعه نیافتگی خلخال و کوثر عامل مهاجرت نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور خلخال برگزار شد، اظهار داشت:‌ خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل علیرغم خدمات خوبی که در 33 سال گذشته از نظام اسلامی دریافت کرده‌اند همچنان در محرومیت به سر می‌برند و با فضای توسعه یافتگی فاصله دارند.

وی شاخص‌های توسعه هر منطقه را نرخ پایین بیکاری، جاده‌های مواصلاتی مناسب، میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری، پیشرفت‌های بخش معدنی و شاخص‌های عمران و آبادانی توصیف کرد و یادآور شد:‌ خلخال با داشتن استعداد بالقوه و نیروهای متفکر و برجسته از قافله پیشرفت عقب مانده و نخبگان علمی این منطقه نتوانسته‌اند در شکوفایی خلخال و کوثر زمینه مساعدی را فراهم آورند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از زمان خادمی مردم در مجلس به فکر افتادیم تا با گرد هم آوردن نخبگان و همفکری آنها در یک هم‌اندیشی راه‌های برون رفت از این مشکل را فراهم کرده و زمینه‌ای فراهم کنیم تا این همایش برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه خلخال با قدردانی از مسئولان استان به ویژه استانداری به اهداف همایش اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف استفاده از اعتبارات و امکانات دولتی برای توسعه زیر‌ساخت‌ها و همچنین استفاده از امکانات و سرمایه‌های بخش خصوصی برای ترقی این منطقه تشکیل شد.

وی عنوان کرد: ما با دعوت از هر دو بخش خصوصی و دولتی و با تامین زیر ساخت‌ها به ویژه مشکل جاده و راه ارتباطی مناسب و درخور بتوانیم طبق اصل 44 قانون اساسی سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت منطقه جذب کنیم.

رئیس همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر بیان داشت: بر اساس اصل 44 سرمایه‌گذاری دولت در حوزه‌های مختلف ممنوع شده، ولی می‌توان از بودجه‌های ملی در تامین زیر‌ساخت‌ها به ویژه راه، آب، برق، گاز و ارتباطات استفاده کرد.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: ما در این همایش سعی کردیم با دعوت از 500 نفر فعال بخش خصوصی و دولتی زمینه توسعه و ترقی واقعی را به وجود آوریم چرا که در گذشته به دلیل ذهنیت بدی که از خلخال و سردسیر بودن آن وجود داشت امکان جذب سرمایه‌گذاری‌ها وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: البته امروز برخی از مسئولان کشوری و استانی در این همایش شرکت کردند، اما فردا روز پر‌محتوای همایش خواهد بود چرا که رئیس مجلس با حضور در این همایش به آن شوری مضاعف خواهد بخشید.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول