اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت بهره‏برداران

طرح تولید چوب از صنوبر در کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح تولید چوب از طریق ترویج کاشت درخت صنوبر با مشارکت بهره‏برداران خبر داد.

طرح تولید چوب از صنوبر در کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، خلیل عابدینی در سمنان افزود: در این زمینه، تاکنون بین 100 تا 150 هزار هکتار طرح اجرا شده است.

وی با اشاره به نیاز صنایع چوبی کشور به 2 میلیون متر مکعب چوب در کشور گفت: از این مقدار، 750 هزار متر مکعب آن از طریق بهره‏برداری از عرصه‏ها تامین شده و برای جلوگیری از ورود فشار به جنگل‏ها، بقیه این نیاز از طریق سایر کشورها تامین می‏شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای رفع نیاز کشور به چوب، طرح تولید چوب با استفاده از عرصه‏های بهره‏برداران اجرایی شده است و سازمان جنگل‏ها برای کمک به توسعه این امر به مشارکت‏کنندگان تسهیلات بانکی از طریق بانک‏های کشاورزی و عامل اعطا می‏کند.

عابدینی توسعه فضای سبز در کشور را از دیگر برنامه‏های این سازمان برشمرد و گفت: تاکنون در سطح 200 هزار هکتار طرح توسعه فضای سبز اجرا شده و در برنامه پنج ساله، اجرای 2 میلیون هکتار طرح در برنامه قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور اخذ سند برای اراضی ملی را از دیگر سیاست‏ها ذکر کرد و گفت: تاکنون برای قریب 132 میلیون هکتار سند اخذ شده است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول