اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنرهای سنتی صنایع دستی قم خبر داد

آزمون منبت چوب در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان قم از برگزاری آزمون هنر منبت چوب در این استان خبر داد.

آزمون منبت چوب در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان قم مهدی نصراصفهانی با اشاره به جایگاه هنر منبت چوب در میان هنرهای سنتی استان گفت: نخستین آزمون منبت چوب میان 105 نفر هنرمندان جدیدالورود به این رشته در مرکز آموزش این اداره کل برگزار شد که از میان آنها 96 نفر موفق به کسب نمره قبولی این آزمون شدند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از پنج هزار نفر در استان قم هنرمند منبت چوب هستند گفت: طی سال‌های اخیر بیش از یک هزار نفر از این هنرمندان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه سازمان رفاه و تامین اجتماعی به آن سازمان معرفی شده‌اند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان قم افزود: با توجه به برنامه پیش‌بینی شده انتظار می‌رود تا پایان سال جاری هزار نفر دیگر از این هنرمندان پس از طی مراحل قانونی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

نصراصفهانی رشته منبت چوب را یکی از پردرآمدترین رشته‌های صنایع دستی استان برشمرد که با هزینه‌ای کم برای آموزش و تهیه مواد اولیه، در بخش تولید ارزش افزوده مطلوبی ایجاد می‌کند.

وی استان تهران را مهم‌ترین بازار فروش منبت چوب قم ارزیابی کرد و گفت: توسعه صادرات محصولات این صنعت در استان قم نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول