اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مجموعه شاخص‌های کتاب‌خوانی

زنجان پنجمین استان برتر کشور در کتاب‌خوانی است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان بر اساس شاخص‌های کتاب‌خوانی پنجمین استان برتر کشور محسوب می‌شود.

زنجان پنجمین استان برتر کشور در کتاب‌خوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان اظهار داشت: با تلاش خادمان کتاب، سطح کیفی مطالعه را در استان زنجان ارتقاء می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در سطح کشور در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی از بسیاری از شاخص‌‌های ملی جلوتر است، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌ها در استان به کار گرفته شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان بر اساس مجموعه شاخص‌ها پنجمین استان کشور در زمینه کتاب‌خوانی است، اضافه کرد: سرانه مطالعه در استان 81 دقیقه و 30 ثانیه است این در حالی است که میانگین سرانه مطالعه در کشور 76 دقیقه و یک دهم ثانیه برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرانه مطالعه به معنی نتیجه بخش بودن تلاش‌های خادمان کتاب در استان زنجان است، تصریح کرد: امروز با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها سرانه مطالعه در استان نسبت به کشور افزایش خوبی داشته است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه خیران کتابخانه‌ها نیز نقش بسیار گسترده‌ای در ارتقاء و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در استان زنجان دارند، یادآور شد: باید به صورت هدفمند از ظرفیت‌های استان به منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه استفاده کرد.

*از 95 درصد ظرفیت‌ کتابخانه‌های دستگاه‌های اجرایی استفاده نمی‌شود

وی با بیان اینکه متاسفانه از 95 درصد از ظرفیت‌های کتابخانه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان استفاده نمی‌شود، ادامه داد: فضاهای کتابخانه‌های این دستگاه‌ها و ادارات نیز بدون استفاده مانده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بسیاری از مساجد استان زنجان کتابخانه‌های کوچک و بزرگی تاسیس شده است، افزود: حجمی از ظرفیت‌ها در این کتابخانه‌ها انباشته شده و استفاده کاملی از آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از ظرفیت کتابخانه‌های موجود در مساجد و ادارات نیز برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده کنند، اضافه کرد: در خود دستگاه‌های اجرایی استفاده چندانی از کتابخانه‌ها نمی‌شود در حالی که این مجموعه‌ها بیت‌المال است و باید مورد استفاده همه قرار گیرد.

رئوفی‌نژاد اظهار داشت: مسئولان کتابخانه‌ها نباید به 74 باب کتاب‌خانه عمومی در استان زنجان اکتفا کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول