اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

آمار گرایش به کتابخوانی در کشور نگران کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس گفت: آمارهای گرایش افراد به کتابخوانی و وجود کتابخانه در ایران نگران کننده است.

آمار گرایش به کتابخوانی در کشور نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان چالوس گفت: امروز جامعه اسلامی و خانواده‌ها به دلیل دور ماندن از فرهنگ اسلامی و دینی روال بدی را برای زندگی خود در پیش گرفتند.

وی اظهار داشت: وجود بسیاری از بد اخلاقی‌ها و ندیده گرفتن حقوق همدیگر در خانواده موجب شد تا اساس خانواده سست و از هم پاشیده شود.

راشدی‌نوری تاکید کرد: خانواده عامل آسایش زندگی انسان است و همه باید برای حفظ بنیاد خانواده تلاش و کوشش کنیم.

خطیب جمعه چالوس اضافه کرد: شیرینی و زیبایی روحیه افراد در جامعه به برکت وجود یک خانواده ارزشمند است.

این مسئول ابراز داشت: امروز الگوی بسیاری از خانواده‌ها، خانواده و زندگی غربی‌ها است که افراد آن خانواده رابطه عاطفی با هم ندارند.

راشدی‌نوری تصریح کرد: طلاق منفورترین پدیده در جامعه است و بیشتر طلاق‌ها از ناحیه خانواده‌هایی است که تازه تشکیل زندگی داده و انتخاب آنها از روی حساب و کتاب نبوده است.

امام جمعه چالوس در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز افزود: آمارهای گرایش افراد به کتابخوانی و وجود کتابخانه در ایران نگران کننده است و باید برنامه‌ریزی اساسی و جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: کتاب باید به عنوان یک غذای اساسی در زندگی افراد قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات اعتقادی و اخلاقی در سطح جامعه برطرف شود.

این مسئول همچنین با اشاره به روز جهانی دیابت نیز متذکر شد: دیابت یکی از بیماری‌هایی است که بسیاری از خانواده‌ها با آن رنج می‌برند که ضروری است افراد خیر کمک‌های ویژه‌ای را به این امر اختصاص دهند.

راشدی‌نوری اذعان داشت: مرکز درمانی بیماری‌های خاص شهرستان چالوس با توجه به اینکه بیماران غرب استان را پوشش می‌دهد جوابگو نیست و مسئولان باید برای ارتقای تجهیزات آن اقدامات اساسی را انجام دهند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول