اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار درمیان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی اولویت‌ فرهنگی مناطق مرزی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از اولویت‌های فرهنگی در شهرستان مرزی درمیان است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی اولویت‌ فرهنگی مناطق مرزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، علی عباسی در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان اظهار کرد: زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای تقویت فرهنگ است و تمامی دستگاه‌های متولی باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه چهار کتابخانه با یک‌هزار و 600 نفرعضو در این شهرستان فعال هستند، ادامه داد: این کتابخانه‌ها در مجموع دارای 17 هزار جلد کتاب با 14 هزار عنوان هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان از افتتاح کتابخانه روستای بورنگ در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید از سنین پایین، خانواده‌ها و مدارس آغاز شود.

عباسی خواستار تعامل بیشتر مراکز آموزشی با کتابخانه‌های عمومی شد و یادآور شد: با هدف تعمیم فعالیت‌های فرهنگی و تعمیق باورهای فرهنگی اسلامی در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی، تامین زیرساخت‌ها و توسعه و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای در این مناطق در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی با مجموعه‌ای از منابع مکتوب و مضبوط در برآورده ساختن نیازهای اطلاعاتی،علمی، پژوهشی و آموزشی نقش موثری دارد، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت عموم جامعه مهمترین هدف این نهاد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول