اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

نهادینه ‌کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم عمومی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: نهادینه‌ کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند یک عزم عمومی است و نقش آحاد و اقشار مختلف جامعه در این راستا بی‌بدیل است.

نهادینه ‌کردن فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و در جمع کتابداران این استان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است و در آیات و روایات دینی سفارش بسیاری به مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین معجزه پیامبر اکرم(ص) است، گفت: این امر نشان از اهمیت و ارزش والای کتابت در دین اسلام دارد و قرآن به عنوان بزرگترین معجزه پیامبر اکرم(ص) نشان از این اهمیت دارد.

صادقی تصریح کرد: این در حالی است که کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی امروز غریب واقع شده و آن‌گونه که شایسته آن است مورد توجه واقع نشده است.

وی بر ضرورت بسیج عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: ترویج و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند یک عزم عمومی است و نقش آحاد و اقشار مختلف جامعه در این راستا بی‌بدیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دستگاه‌های فرهنگی استان به ویژه آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما انتظار می‎رود تا با تعامل و همکاری بیشتر نقش مهمی در این راستا ایفا کنند.

صادقی بر ضرورت تدوین برنامه جامع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول ایام سال تاکید کرد و گفت: نباید برنامه‌ها را معطوف به هفته کتاب و کتابخوانی کرد و باید برای همه ایام سال برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه تعداد کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی این استان را 68 باب برشمرد و افزود: تلاش ما در این راستا است تا این کتابخانه‌ها را به جدیدترین تکنولوژی‌های روز تجهیز کنیم.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر سه کتابخانه ویژه نابینایان در کشور فعال است، تصریح کرد: یکی از این کتابخانه‌ها به نام کتابخانه رودکی در شهرکرد مستقر است و به روشن‌دلان استان خدمات ارائه می‎دهد.

وی ادامه داد: یک کتابخانه ویژه نابینایان نیز در بروجن در حال تکمیل است که به زودی به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: حضور گسترده کتابداران در نماز جمعه، تجدید بیعت با ولایت فقیه و آرمان‌های شهدا، همایش بزرگ کتابداران، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر، برپایی مراسم تقدیر از حافظان قرآن و قرآن‌پژوهان، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای طرح "کتاب یادگار ماندگار" و انتخاب هیئت امنای خیران کتابخانه‌ساز استان از مهمترین این برنامه‌هاست.

صادقی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی این استان به اینترنت پرسرعت مجهز هستند، افزود: این کتابخانه‌ها همچنین به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای متصل هستند و استان در این رابطه رتبه برتر را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول