اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان انار:

ترویج کتابخوانی وظیفه دست‌اندرکاران فرهنگ جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان انار با اشاره به اینکه طلبه و کتاب جدانشدنی هستند، گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی دست‌اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه ما است.

ترویج کتابخوانی وظیفه دست‌اندرکاران فرهنگ جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش روحانیت و فرهنگ مطالعه با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب را حافظه بشریت خوانده‌اند و مجموعه دانش و معارف تاریخ مدون چند هزار ساله را در کتاب می‌توان یافت.

وی با اشاره به اینکه کتاب و طلبه جدانشدنی هستند، افزود: هیچ چیز ژرفای لازم را در اندیشه و تفکر آن گونه ایجاد نمی‌کند که کتاب پدید می‌آورد و از این رو ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی دست‌اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه ما است.

ابراهیمی با اشاره به دوران جوانی و لزوم استفاده بهینه از این دوران ابراز داشت: جوانی هم فرصتی غیر قابل تکرار است و فکر، ذهن، استعداد، فراغت و شوق این دوران سرمایه‌هایی ارزشمند است و هر که با داشتن این سرمایه‌ها زیان بیند از ضعف و بی‌تدبیری خود اوست و من توصیه می‌کنم ازاین دوران با استفاده از مطالعه و کتابخوانی نهایت استفاده را ببرید.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار انار نیز در این همایش بیان کرد: با توجه به پیشرفت دنیای کنونی و به وجود آمدن سایت‌های اینترنتی و کتاب‌های مجازی هنوز هم کتاب جایگاه خودش را از دست نداده است.

احمد صالحی افزایش اعتبار و سندیت و همچنین عمیق‌شدن در یک موضوع را از علت‌های حفظ جایگاه کتاب خواند و بیان داشت: کتاب‌ها هنوز به عنوان معتبرترین منابع اعتبار شناخته می‌شوند.

به گزارش فارس، به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب همایش روحانیت و فرهنگ مطالعه با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار، جمع کثیری از طلاب در محل سالن کتابخانه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول