اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد

برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز از برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی طی هفته کتاب در این استان خبر داد.

برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی در البرز

رمضانعلی محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از ملاک‌های اصلی سنجش سطح فرهنگی هر جامعه‌ای، آمارهای مربوط به کتابخوانی و میزان اشتیاق اقشار مختلف به مطالعه است.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز که فاصله‌ها به دلیل توسعه روزافزون وسائل ارتباط جمعی به حداقل رسیده، آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جوامع دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تاکید کرد: به طور قطع جامعه‌ای که مردم آن اشتیاق کافی برای مطالعه نداشته و سرانه کتابخوانی با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد، نمی‌تواند در رقابت با دیگر ملل برای دستیابی به پیشرفت و توسعه موفق باشد.

* ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان

محسنی افزود: البته باید توجه داشت که توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند زیرساخت‌هایی است که اگر این موارد فراهم نباشد، به طور طبیعی استقبال به سمت خرید کتاب و مطالعه کاهش می‌ِیابد.

وی در پاسخ به این پرسش که در استان البرز کتابخوانی به ویژه در میان جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان چه جایگاهی دارد؟‌ گفت: متاسفانه در کشور ما سرانه مطالعه چندان بالا نیست و به همین دلیل باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان نسل جوان کارهای زیربنایی بیشتری انجام دهیم.

محسنی افزود: خوشبختانه در استان البرز که یکی از استان‌های جوان و دانشگاهی کشور است، طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است که تا حد زیادی کاستی‌ها و نواقص را برطرف کرده است.

وی بیان داشت: برای تحقق برنامه‌هایی که در این حوزه داریم از ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده کرده و معتقدیم که این ابزارها تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان به ویژه جوانان دارند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته کتابخوانی در کشور اظهار داشت: برای این هفته نیز برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری جشن بزرگ کتابخوانی و مسابقه بزرگ مقاله نویسی با با موضوع شعار امسال یعنی سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دست اجرا داریم.

* تجدید میثاق فعالان عرصه کتاب البرز با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب

محسنی افزود: همچنین برنامه‌های دیگری از جمله توزیع کتاب در مراکز فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب طی هفته کتاب و کتابخوانی در استان البرز اجرا می‌شود که در این زمینه دستگاه‌های مختلفی با مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان همکاری دارند.

وی در پایان گفت: همچنین در این هفته فعالان عرصه کتاب در استان البرز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گلزار شهدا،‌ با آرمان‌های بلند شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق خواهند کرد.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول