اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبر داد

دستور رئیس جمهور برای مطالعه قطار درون‌شهری همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص نیاز شهر همدان به قطار شهری، موضوع مطالعه قطار شهری همدان مطرح شد که رئیس جمهور دستور مساعد برای مطالعه این پروژه بزرگ شهری را صادر کرد.

دستور رئیس جمهور برای مطالعه قطار درون‌شهری همدان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در اجرای بند 3 ماده صندوق توسعه ملی که حداقل 2 میلیارد دلار برای قطارهای شهری کلانشهرها و حمل و نقل عمومی شهری کشور اختصاص داده شده که با دستور مساعد رئیس جمهور از این اعتبار، مبلغی ویژه برای قطار شهری همدان اختصاص داده خواهد شد.

وی گفت: در نامه‌ای که از سوی صندوق توسعه ملی کشور برای بنده ارسال شده است ضمن موافقت با تأمین اعتبار این پروژه بزرگ شهری از وزیر کشور خواسته شده ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل در چارچوب قانون قرارداد منعقد شده و مؤسسات و نهادهای دارای شرایط برای اجرای پروژه و دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شوند و در این نامه به نام بیش از 10 بانک و مؤسسه طرف قرارداد با صندوق توسعه ملی نیز اشاره شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار شهری همدان برای مردم همدان یک نیاز است و پیگیری این پروژه بزرگ شهری در آینده می‌تواند خدمت بزرگ و ماندگاری برای شهروندان همدانی باشد.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن خودروها به خیابان‌های شهر روز به روز ترافیک در سطح شهر همدان تشدید می‌شود و بار ترافیک شهری بیشتر می‌شود و باید برای جلوگیری از مشکل ترافیک اقدامات اساسی و ماندگاری صورت گیرد تا شاهد کاهش ترافیک شهر همدان باشیم که با این وصف اجرای پروژه قطار شهری در سال‌های آینده می‌تواند کمک بزرگی در راستای حل این مشکل باشد.

کارخانه‌ای گفت: هماهنگی و مکاتبات اداری با رئیس جمهور، رئیس صندوق توسعه ملی کشور و وزیر کشور صورت گرفته است و باید سایر اقدامات اجرایی این پروژه بزرگ همچون تأمین اعتبار و مطالعه این پروژه بزرگ از سوی مسئولان استان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید مطالعه این پروژه به عنوان آغاز اجرای پروژه در اولویت قرار گیرد تا در آینده سایر اقدامات اجرایی آن با توان بیشتری انجام پذیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر همدان برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی است و اجرای قطار شهری همدان می‌تواند یک تحول اساسی به منظور توسعه شهری همدان و حتی توسعه گردشگری همدان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: به طور قطع این موضوع مهم باید از سوی همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد و با وحدت و همدلی سعی کرد در راستای توسعه همدان تلاش کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول