اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‏آهن اعلام آمادگی کرد

اعزام بخشی از کاروان‏های راهیان نور با قطار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران درباره استفاده بیشتر از ظرفیت شبکه ریلی برای اعزام کاروان‏های راهیان نور اعلام آمادگی کرد.

اعزام بخشی از کاروان‏های راهیان نور با قطار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالعلی صاحب‏محمدی در نشستی با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، جانشین فرمانده سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان و شماری از مسئولان استانی در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: اردوهای راهیان نور حرکت زیبنده‏ای است که همه باید برای تقویت آن همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در سال نخست فعالیت دولت نهم و در نیمه دوم سال 1384 بود که دولت برای طرح راهیان نور، نماینده ویژه تعیین کرد و این اقدام نقطه عطفی در اعزام کاروان‏های راهیان نور در کشور محسوب می‏شود.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ما به این اقدام فرهنگی هم اعتقاد و باور داریم و هم سعی داریم تا به اجرای بهتر آن کمک کنیم.

صاحب‏محمدی با بیان اینکه راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران در همین راستا 50 واگن مسافربری در سال 1388 به بسیج واگذار کرده است، گفت: نیروهای بسیجی بخشی از این واگن‏ها را بازسازی و در اردوهای راهیان نور استفاده کرده‏اند و بخش دیگری نیز در حال بازسازی است تا به یاری خداوند متعال در این اردوها به‏کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برگزار شده تا بتوانیم از ظرفیت‏های موجود در شبکه ریلی کشور برای اعزام کاروان‏های راهیان نور استفاده کنیم، گفت: باید در این زمینه فعال‏تر از گذشته عمل کرد.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: واقعیت این است که ظرفیت ناوگان ریلی کشور محدود است و از طرفی، تقاضا برای اعزام کاروان‏های راهیان نور نیز بسیار بالاست.

صاحب‏محمدی تصریح کرد: امروز اگر کل ظرفیت شبکه ریلی کشور نیز در اختیار کاروان‏های راهیان نور قرار گیرد، باز هم تقاضا در این بخش وجود دارد اما باید در نظر داشت که نمی‏توان به این خاطر، برنامه جابه‏جایی مردم عادی را بر هم زد.

وی افزود: از مشهد تا خود استان خوزستان متقاضی استفاده از ناوگان ریلی در اعزام کاروان‏های راهیان نور هستند اما در بیشتر موارد جز شرمندگی چیز دیگری برای راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‏ماند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول