اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایستگاه ملایر خبر داد

جابه‌جایی 4 هزار نفر از طریق قطار ملایر به مشهد مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس ایستگاه راه آهن ملایر از جابه‌جایی 4 هزار و 500 مسافر از طریق قطار ملایر به مشهد و بالعکس در هر ماه خبر داد.

جابه‌جایی 4 هزار نفر از طریق قطار ملایر به مشهد مقدس

فرهاد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: ایستگاه راه آهن ملایر با احداث ساختمان و تأسیسات زیربنایی در کیلومتر 427 از تهران واقع شده که بر حسب موقعیت و فعالیت به عنوان یک ایستگاه تشکیلاتی در محور غرب تحت نظارت و پوشش شبکه ریلی ناحیه اراک فعالیت خود را از چهارم مهر ماه سال 90 شروع کرده است.

وی عنوان داشت: راه آهن اراک ملایر به طول 90 کیلومتر است و این مسیر ریلی به عنوان بخشی از راه‌ آهن غرب کشور از استان مرکزی شروع شده و شهرهای ملایر از استان همدان را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

رئیس ایستگاه راه آهن ملایر تصریح کرد: ادامه این مسیر ریلی از استان کرمانشاه از شهرهای صحنه و کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب عبور کرده و در مرز خسروی به کشور عراق متصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر ملایر در موقعیت جغرافیایی کشور این شهرستان به عنوان مرکز توزیع بار و حمل مسافر غرب، شمال غرب و جنوب کشور مطرح است.

احمدی با اشاره به حمل و نقل مسافران از طریق مسیر ریلی ملایر گفت: یک روز در میان 150 نفر مسافر از ملایر به مشهد مقدس از طریق قطار ملایر جابه‌جا می‌شوند که در حال حاضر حمل و نقل مسافران از طریق یک دستگاه قطار درجه یک انجام می‌شود.

وی به کمبود قطار در ایستگاه راه آهن ملایر اشاره کرد و گفت: در این راستا نیازمند حمایت‌های مالی از سوی تهران هستیم که سرویس قطارهای بیشتری را به شهرستان ملایر اختصاص دهند و در این زمینه نمایندگان ملایر در مجلس نیز باید با حمایت از راه آهن ملایر در این راستا گام بردارند.

احمدی با اشاره به رضایت نسبی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی از ایستگاه راه آهن ملایر اظهار داشت: تنها مسئله‌ا‌ی که باعث نارضایتی برخی مسافران از راه آهن شده است مدت زمان مسیر حرکت است که بین 19 تا 20 ساعت از ملایر تا مشهد مسافران درون قطار بوده و این امر به علت مسافت زیاد ملایر تا مشهد مقدس است.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از 2 هزار و 500 نفر از طریق ایستگاه راه آهن ملایر به مشهد مقدس جابه‌جا می‌شوند، گفت: بیشتر مسافران ما از شهر ملایر و همچنین از شهرها و استان‌های همجوار نیز هستند.

رئیس ایستگاه راه آهن هزینه رفت و برگشت به مشهد مقدس از طریق قطار ملایر را بین 88 تا 90 هزار تومان عنوان کرد و افزود: بلیط‌های قطار یک ماه زودتر به صورت آنلاین پیش‌فروش می‌شوند که همشهریان با مراجعه به سامانه و یا از طریق بلیط‌فروشی داخل شهر ملایر می‌توانند نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای راه‌اندازی سامانه ADSL در ایستگاه انجام شده که متقاضیان بتواند نسبت به تهیه بلیط از طریق سامانه در ایستگاه اقدام کنند.

احمدی از گسترش فضای سبز ایستگاه راه آهن ملایر طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: از نظر فیزیکی ایستگاه راه‌آهن ملایر مشکلی ندارد و مشکل خطوط تاکسی‌های ورودی و خروجی به ایستگاه نیز توسط تاکسیرانی حل شده است و بر ورود و خروج تاکسی‌ها نظارت وجود دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول