اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از دو روز برگزاری

اجلاس دهم پیرغلامان به پایان رسید/ گلستان میزبان اجلاس یازدهم پیرغلامان حسینی

خبرگزاری فارس: بعد از دو روز حضور پیرغلامان حسینی داخلی و خارجی در اردبیل با برگزاری آیین اختتامیه دهمین اجلاس نیز به پایان رسید و استان گلستان نیز به عنوان میزبان دور یازدهم معرفی شد.

اجلاس دهم پیرغلامان به پایان رسید/ گلستان میزبان اجلاس یازدهم پیرغلامان حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که شامگاه پنج‌شنبه در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار شد، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی اظهار داشت: با همراهی مسئولان و دلسوختگان مکتب سید‌الشهدا در مهد عاشوراییان و سرزمین نور و تشیع اردبیل به شایستگی این اجلاس به مدت دو روز برگزار شد.

ابراهیم طاهری خاطرنشان کرد: از بهمن ماه سال گذشته کارهای مقدماتی برای برگزاری دهمین اجلاس آغاز شد به طوری که در 100 جلسه کاری مشترک با همکاری مسئولان استانی و کشوری مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شد و مداحان و پیرغلامان برگزیده معرفی شدند.

وی یادآور شد: همزمانی تصمیم‌گیری برای برگزاری این اجلاس در اردبیل با بیداری اسلامی و رستاخیز جهان اسلام علیه استکبار سبب شد تا اجلاس دهم را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم که در این زمینه از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات جامعة‌المصطفی، تبلیغات اسلامی و امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما قدردانی می‌کنیم که زمینه صدور مداحانی از پنج قاره جهان و 20 کشور دنیا را در این اجلاس فراهم کرده است.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: میزبانی اردبیل به صورت رسمی با انتقال نماد اجلاس و پرچم بارگاه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس آغاز شد و ما سعی کردیم با همراهی مسئولان استانی و کشوری به شکلی متفاوت‌تر اجلاس دهم را با برگزاری نمایشگاه عکس 9 دوره قبلی، نمایشگاه مداحی هنرمندان، نمایشگاه ماه سرخ و برگزاری نشست‌های علمی – آموزشی منشور ولایت در مداحی و آسیب‌شناسی این حوزه برگزار کنیم.

طاهری تجلیل از 110 اثر مستند و انتشار دومین مجموعه آیین‌ها و سرودهای نغماتی و همچنین تجلیل از هنرمندان عاشورایی، ثبت آیین سنتی طشت‌گذاری در فهرست آثار ملی و ابطال تمبر این اجلاس از دیگر برجستگی‌های دهمین اجلاس پیرغلامان بود.

این مسئول تاکید کرد: برای غنی برگزار شدن این اجلاس از اساتید دانشگاه‌، حوزه‌های علمیه و پیشکسوتان عرصه هنر تعزیه دعوت کرده بودیم تا به مدت دو روز زیباترین آثار خود را در حوزه مداحی و فرهنگ عاشورایی به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در پایان سخنان خود بیان داشت: در این اجلاس از 15 پیرغلام داخلی و همچنین مداحان و پیرغلامان و مبلغان کشورهای خارجی به همراه هنرمندان تاثیر‌گذار و خانواده‌های شهید که فرزندان آنها مداح بودند با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول