اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

طرح ملی مطلع مهر در زنجان کلید خورد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، طرح ملی مطلع مهر با حضور اساتید و پزشکان زنجانی کلید خورد.

طرح ملی مطلع مهر در زنجان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز طرح ملی مطلع مهر با هدف تحکیم و تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه‌ای پایدار از طریق ویدئو کنفرانس در زنجان آغاز به کار کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در این مراسم اظهار کرد: مطالعات و پژوهش‌های اخیر در حوزه خانواده حاکی از افزایش پدیده طلاق در جهان است.

وی با بیان اینکه در ایران نیز آمار طلاق رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از طلاق‌های صورت‌گرفته در پنج سال نخست زندگی مشترک روی می‌دهد.

آذر آوازه عدم تفاهم زوجین را به عنوان عامل اصلی و تاثیرگذار در پدیده طلاق عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود با اجرای طرح ملی مطلع مهر و ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم به زوجین، روابط درون خانواده بهبود یافته و عدم تفاهم زوجین تا حد امکان تقلیل یابد.

وی با بیان اینکه این طرح با اهداف کلان و خرد اجرایی می‌شود، افزود: بهبود کیفیت رابطه زوجین از طریق ارتقای سطح مهارت‌های زندگی از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان پیشگیری از بروز و گسترش زمینه‌های طلاق در خانواده را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: پیشگیری از بروز طلاق عاطفی در خانواده و برقراری صمیمت و رافت در خانواده از دیگر اهداف طرح است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی به منظور تعمیق باورها و آموزه‌های دینی متناسب با تقویت بنیان خانواده و برقراری خانواده‌هایی سالم و کارآمد به عنوان بستر تربیت نسل‌های آینده از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

آوازه، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی برای 124 هزار نفر از شاغلان دستگاه‌های اجرایی به همراه همسرانشان در مرحله مقدماتی طرح را از اهداف کمی اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: ارتقای مهارت‌های زندگی برای 7 میلیون و 750 هزار نفر از افرادی که در پنج سال نخست زندگی خود به سر می‌برند از دیگر اهداف کمی این طرح است.

*آموزش 142 هزار زنجانی در طرح مطلع مهر

وی با بیان اینکه 142 هزار و 226 نفر در استان زنجان این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: احداث حداقل یک مرکز سلامت خانواده در استان از دیگر برنامه‌های استان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه این طرح در دو شاخه اصلی آموزش و مشاوره برگزار می‌شود، افزود: شیوه آموزش در این طرح به دو شکل حضوری و غیر حضوری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش حضوری شامل 24 ساعت دوره آموزشی به صورت آموزش کارگاهی و چهره به چهره است، افزود: آموزش غیر حضوری نیز به صورت 10 ساعت سی‌دی آموزشی و 19 کتاب مرتبط با محورهای آموزشی طرح برگزار می‌شود.

آوازه تصریح کرد: شناخت تفاوت‌های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب از محورهای اصلی آموزش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به روابط سالم زناشویی و مسائل اعتقادی و احکام فقهی در خانواده از دیگر محورهای اصلی آموزش است، افزود: سرفصل‌های آموزشی هر یک از محورهای سه‌گانه این طرح و نیز میزان ساعت تخصیص‌یافته برای هر محور مشخص شده است.

آوازه از برگزاری این آموزش‌ها در محورهای پزشکی، احکام، روانشناسی خبر داد و افزود: این آموزش‌ها از امروز آغاز شده تا

30 آبانماه ادامه‌ می‌یابد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول