اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت ﻋﻠمی ﺩﺍﻧﺸکده ﭘﺮﺳﺘﺎﺭی ﻣﺎﻣﺎیی ارومیه:

45 درصد از زایمان‌های بانوان به صورت سزارین انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی ﺩﺍﻧشکده ﭘﺮﺳﺘﺎﺭی ﻣﺎﻣﺎیی ﺍرومیه گفت: 45 درصد از زایمان‌های بانوان آذربایجان‌غربی به صورت سزارین انجام می‌شود.

45 درصد از زایمان‌های بانوان به صورت سزارین انجام می‌شود

‌سهیلا ربیعی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مبحث ایمنی بیمار در دنیا بیشترین میزان شکایت مربوط به مسائل مامایی، بارداری و زایمان غیرطبیعی است که به طور عمده شامل عدم شناسایی هویت جنین و تجهیزات کمک باروری است.

وی افزود: انجام مداخلات غیرضروری در زایمان سزارین از جمله موارد شیوع خطاهای پزشکی در ایمنی بیمار است که منجر به خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود.

ربیعی‌پور با اشاره به انجام بیش از 45 درصد از زایمان‌های به صورت سزارین، تاکید کرد: 15 درصد از این زایمان‌ها نباید به سزارین ختم شود و این در حالی است که آمار کشوری نسبت به میزان جهانی از درصد بیشتری خبر می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه خاطرنشان کرد: گاهی تکنولوژی‌های جدید که برای راحتی بیماران هستند خودشان مخاطراتی دارند به طوری که پس از مطالعات انجام شده در مراکز درمانی شورای مداخلات غیرضروری در درمان تشکیل شد که یکی از این تکنولوژی‌ها مانیتورینگ جنین است که شاید ضرورت چندانی نداشته باشد و 100 درصد مادران باردار در دوران بارداری از آن استفاده می‌کنند که خطراتی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با پیشرفت تکنولوژی انجام اپیزیاتومی در بانوانی که بارداری اول خود را تجربه می‌کنند به صورت روتین انجام می‌شود و این در حالی است که باید فقط در موارد ضروری استفاده شود چون ناشتا نگه داشتن مادر قبل از زایمان، ثابت نگه‌داشتن روی تخت و تکان نخوردن ممکن است مانعی برای زایمان باشند.

ربیعی‌پور با بیات این نکته که در زایمان سزارین شانس مرگ و میر و بیماری‌های که از این طریق به وجود می‌آید زیاد است، بیان کرد: نوزادانی که به این روش به دنیا می‌آیند به نسبت روش طبیعی مشکلات تنفسی زیادی داشته و تطبیق خود با بیرون در این نوزادان کم است.

وی افزود: میزان بهره هوشی نوزادان طبیعی بیشتر از سزارین است.

ربیعی‌پور همچنین ابراز کرد: علت تمایل بیشتر مادران به زایمان سزارین ترس از زایمان طبیعی و کیفیت ارائه خدمات در این نوع زایمان است که برنامه‌های خوبی برای مقابله با این ترس برای افزایش آگاهی مردم در حال انجام است.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در پایان گفت: هزینه سزارین خیلی بیشتر از زایمان طبیعی یا فیزیولوژیک است و همچنین زایمان سزارین مسئله سلامتی مادر و نوزاد را هم توجیه نمی‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول