اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی شرکت انبارهای عمومی:

اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین نیازمند حمایت‌ است

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: اجرای پروژه ملی منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت شش هزار هکتار مستلزم اراده ملی و استانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی است.

اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین نیازمند حمایت‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهراب نریمانی‌‌ اختر عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل با اشاره به واگذاری مسئولیت مناطق ویژه اقتصادی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، اظهار داشت: این شرکت وابسته به صندوق بازنشستگان کشوری، ظرفیت مناسبی را در سطح کشور دارد.

وی تصریح کرد: این شرکت با استقرار در 17 نقطه گمرکی در مباحث تخلیه، بارگیری، انبارداری و امورات مرتبط در حال ارائه خدمات است.

نریمانی با اشاره به کارنامه ناموفق مناطق ویژه اقتصادی کشور، خاطر نشان کرد: تلاش شده امسال رویکرد و روشمان در شرکت انبارهای عمومی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تلاش شده بیشتر به مقوله مطالعات اولیه مناطق ویژه اقتصادی به عنوان رویکرد جدید پرداخته شود، اضافه کرد: بنا داریم در حوزه منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز با اعمال همین رویکرد و جمع‌آوری اسناد، دانش استان و شرح خدمات ارائه شده توسط مشاور متخصص، مطالعات اولیه را جمع‌بندی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور طرح و برنامه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی نیز با اشاره به تخصص و توان شرکت انبارهای عمومی برای اجرای این پروژه عظیم، ادامه داد: توجه به الزامات منطقه ویژه اقتصادی چون مکان‌یابی مناسب نیز ضروری است.

فکور شکوری از دیگر الزامات منطقه ویژه اقتصادی به زیرساخت‌های فیزیکی، بانک، بیمه، بودجه، قانون کارآمد، حمایت دستگاه‌های دولتی، رفاه استانی و ملی، مطالعات و تعیین استراتژی مناسب اشاره کرد و یادآور شد: در صورت تحقق این الزامات منطقه ویژه اقتصادی موفقی خواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود گفت:‌ پیش از اجرا در ابتدا طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی تهیه و در این طرح مطالعات زیست‌محیطی نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول