اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول پاکستان در مشهد مقدس:

خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران هستیم

خبرگزاری فارس: سرکنسول پاکستان در مشهد گفت:‌ مراودات دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان در سال‌های اخیر چشم‌گیر بوده اما پاکستان خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است.

خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاضی حبیب عبدالرحمان عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی پاکستان در ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت:‌ حضور تجار و تولیدکنندگان پاکستانی در مشهد و ارائه دستاوردهای آنان برای دولت پاکستان مایه خرسندی است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه، تقویت انگیزه در بازرگانان و تولیدکنندگان دو کشور برای توسعه و تحکیم روابط اقتصادی ایران و پاکستان است.

عبدالرحمان با اشاره به قرابت‌‌های فرهنگی ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان دارای اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی هستند که این اشتراکات می‌تواند نقطه عطفی در توسعه روابط و مناسبات دو کشور باشد.

وی تصریح کرد: توانمندی‌های ایران و پاکستان در حوزه اقتصادی باید با همگرایی در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور رسد و برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی و دوجانبه پاکستان در مشهد مقدس مبین فراهم‌‌سازی زمینه تبادلات تجارت دو کشور است.

سرکنسول پاکستان در مشهد با بیان اینکه خواستار توسعه مناسبات اقتصادی با ایران هستیم، تأکید کرد: دولت‌های ایران و پاکستان اراده راسخ مبنی بر گسترش روابط با یکدیگر دارند اگرچه مروادات اقتصادی در سال‌های اخیر میان دو کشور رشد چشم‌گیر داشته اما خواستار ارتقای این مراودات هستیم.

عبدالرحمان یادآور شد: ایران و پاکستان در زمره کشورهایی به شمار می‌روند که در ترقی و توسعه منطقه نقشی مؤثر دارند، این قرابت‌ها باید با ایجاد همگرایی و تحکیم روابط منجر به توسعه منطقه در صحنه بین‌المللی شود.

وی افزود: نخستین نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان به شکل دوجانبه با امضای تفاهمنامه میان مقامات استان خراسان رضوی و ایالت پنجاب برگزار شد.

عبدالرحمان گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در ایالت پنجاب پاکستان خرداد ماه سال جاری برگزار شد و در پاسخ آن بازرگانان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران پاکستانی امروز 16 آبان‌ ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

سرکنسول پاکستان در مشهد با ابراز خرسندی از روابط فرهنگی با ایران یادآور شد: دانشگاه فردوسی مشهد قطب مهمی در توسعه روابط فرهنگی ایران و پاکستان است، برگزاری کرسی‌های زبان اردو، برگزاری سمینار علامه اقبال لاهوری و افتتاح مرکز اقبال‌شناسی از جمله این فعالیت‌هاست.

عبدالرحمان خاطرنشان کرد: ساخت کشتارگاه صنعتی در لاهور که از طرف شرکت گوشت مشهد انجام شده از تعاملات مثمرثمر میان ایران و پاکستان به شمار می‌رود.

وی خواستار گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف شد و برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی پاکستان در ایران که در مشهد مقدس برگزار شده است را نقطه آغاز همکاری و توسعه و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دانست.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول