اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

فشار تحریم‌ها، استقلال اقتصادی را در پی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: همان‌طور که فشار نظامی؛ نبوغ، خودکفایی و استقلال نظامی در حوزه جنگ‌افزار و تجهیز نظامی را به وجود آورد، فشار اقتصادی نیز استقلال اقتصادی را در پی دارد.

فشار تحریم‌ها، استقلال اقتصادی را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یدالله حسینی عصر امروز در همایش «اقتصاد مقاومتی» که به همت بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید به یک رفتار اجتماعی در حوزه‌های اثبات و نفی تبدیل شود و برای این کار جهان‌بینی و ذهنیت جامعه را برای پذیرش هزینه‌های این اقتصاد آماده کرد.

وی با ارائه تحلیلی از صف‌بندی و آرایش دشمن در تحریم‌های گسترده علیه نظام اسلامی گفت: نخستین نکته در اقتصاد مقاومتی اقناع‌سازی جامعه و مسئولیت‌پذیر کردن مردم به ویژه نخبگان در حوزه کارکرد تولید است.

فرماندار مرودشت از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد نظام توسط مقام معظم رهبری در زیرمجموعه استراتژی مقابله با توطئه اقتصادی دشمن یاد کرد و گفت: به تعبیر حضرت امام دانشگاه مبدا تمام تحولات بوده و در شرایط کنونی بسیج اساتید و دانشجویی به عنوان گروه‌های مرجع و تاثیرگذار در فضای اجتماعی باید این نکته را به درستی تبیین کنند که آنچه در قالب تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی برای مردم به وجود آمده هزینه‌های یک نبرد نابرابر با دشمن به دلیل رهایی از مدار منافع استکبار جهانی است.

وی نقش دانشجویان را در مسائل مهم و اولویت‌دار کشور در راستای تدابیر مقام معظم رهبری جریان‌سازی مثبت دانست و افزود: امروز و در عرصه جنگ اقتصادی انتظار انقلاب و جامعه، پیشتازی دانشگاه‌ها در گفتمان‌سازی جهاد مقاومتی است و برای تحقق این مهم در عرصه اجتماعی ضرورت تولید ایده و رفتارهای عملی بیش از هر زمان برای الگوگیری اجتماع متصور است.

حسینی فشار اقتصادی را در مرحله گذر دانست و اضافه کرد: همان‌طور که فشار نظامی، نبوغ و خودکفایی را در پی داشت و استقلال نظامی در حوزه جنگ‌افزار و تجهیز نظامی را به وجود آورد، فشار اقتصادی نیز استقلال اقتصادی را در پی دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول