اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول:

مسئولان برای مشکلات اقتصادی مردم مصحلت‌اندیشی کنند

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول گفت: مسئولان باید برای مشکلات اقتصادی مردم مصحلت‌اندیشی کرده و جلوی آن را بگیرند.

مسئولان برای مشکلات اقتصادی مردم مصحلت‌اندیشی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت‌الاسلام عباس گنجعلی با اشاره به اینکه در مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول، 58 طلبه مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: طلاب این مدرسه علمیه از پایه‌های اول تا پنجم بوده و شش استاد وظیفه تدریس این طلاب را بر عهده دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های این مدرسه علمیه ابراز داشت: برگزاری مراسم صبحگاه در هر روز، قرائت حدیث در صبحگاه، برگزاری کلاس تجزیه و ترکیب همه روزه بعد از نماز صبح، برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا، برگزاری درس اخلاق در هفته، تدریس کتاب حق‌الیقین آیت‌الله وحیدخراسانی در شب‌های دوشنبه و سه‌شنبه و ..... برخی از برنامه‌های این مدرسه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول با بیان اینکه به دنبال اهداف جدیدی برای این سال تحصیلی هستیم خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا طلاب سالی موفق‌تر را نسبت به سال گذشته داشته باشند، به دنبال تقویت برنامه‌های اخلاقی مدرسه نیز بوده و اردوهایی زیارتی و تفریحی نیز برای طلاب در نظر گرفته‌ایم.

این استاد حوزه گفت: یکی از برنامه‌های تفریحی ما برای طلاب در ابتدای سال تحصیلی، اردوی کبودوال بوده که در راستای تفریح و نشاط طلاب صورت پذیرفته است.

گنجعلی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این مدرسه علمیه تصریح کرد: از برنامه‌های فرهنگی ما برای طلاب ارائه اخبار برای طلاب بوده و این عزیزان از طریق اینترنت می‌توانند نیازهای خود را دنبال کنند.

وی افزود: راه‌اندازی وبلاگ برای مدرسه نیز از دیگر برنامه‌های ماست که در دست اقدام است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول با اشاره به اینکه پژوهش بسیار برای طلاب مهم و مفید است گفت: متأسفانه به دلیل تعداد زیاد کتب درسی، مدارس علمیه به راحتی نمی‌توانند در مباحث پژوهشی وارد شده و این خسرانی برای طلاب است.

این استاد حوزه ادامه داد: طلاب در پژوهش متوجه نکاتی خواهند شد که تا به امروز به آن پی نبرده و بسیار راهگشا برای آنان خواهد بود.

گنجعلی با اشاره به مشکلات مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول بیان داشت: کمبود فضای آموزشی، مشکلات مالی، نبود کتابخانه و سالن مطالعه مناسب، نداشتن منزل برای اساتید و ... برخی از مشکلات این مدرسه علمیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در حوزه علمیه استان وجود داشته باشد، حضور مسئولان مدارس علمیه در جلسات شورای حوزه استان است چرا که با حضور مسئولان در این جلسات، مشکلات مدارس بیشتر بیان شده و سریع‌تر مرتفع خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول در توصیه‌ای به طلاب جوان ابراز داشت: طلاب باید با شناخت کامل وارد حوزه‌‌ علمیه شده تا بتوانند موفق باشند.

این استاد حوزه افزود: این عزیزان باید جدیت و همت بالا را در دستور کار خود قرار داده و در رأس همه امور تزکیه نفس را انجام دهند چرا که با تزکیه نفس علم سودمند خواهد شد.

حجت‌الاسلام گنجعلی با اشاره به ضرورت ارتباط طلاب با مردم و جوانان خاطر نشان کرد: اگر طلبه‌ای می‌تواند در مردم اثر مثبت گذاشته و خدمت کند، باید ارتباط خود را بیشتر کند و یکی از مباحثی که باید در این زمینه به آن دقت شود، خودسازی طلاب است چرا که این مسئله در درجه اول قرار دارد.

وی با بیان معیارها و ملاک‌های یک طلبه موفق تصریح کرد: جدیت در تحصیل، رعایت تقوا، عدم ورود در مسائل سیاسی، آگاهی به زمان و مسائل روز و ... برخی از معیارهای یک طلبه موفق است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای علی‌آبادکتول تکریم اساتید را بسیار مهم دانست و در رابطه با نقش قرآن کریم در زندگی طلاب بیان داشت: قرآن هم از نظر ظاهری و هم معنوی باید در میان طلاب زنده باشد و از برنامه‌هایی که ما در این مدرسه علمیه برای طلاب داریم، برنامه قرائت قرآن و تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم است.

این استاد حوزه، در پاسخ به این سوال که روحانیون چگونه می‌توانند در جلوگیری از تهاجمات فرهنگی نقش داشته باشند گفت: ما نباید خود را گول بزنیم چرا که مشکلاتی در جامعه همانند مشکلات اقتصادی وجود دارد که مسئولان باید برای آن مصحلت‌اندیشی کرده و جلوی آن را بگیرند چرا که همین مشکلات باعث می‌شود تا مردم به مباحث دینی توجه نکرده و چنین ناهنجاری‌هایی در جامعه رخ دهد.

گنجعلی اظهار داشت: راه‌اندازی مدیریت‌های استانی بسیار مفید بوده اما به نظر بنده مسئولان مدارس علمیه باید در جلسات شورای حوزه علمیه استان حضور پیدا کنند تا بتوانند مشکلات مدارس را حل و فصل کنند.

وی در پایان تأکید کرد: کمبود استاد از مباحثی است که ما از آن رنج می‌بریم و باید اساتید جامع و کامل به استان آمده تا بتوانیم از آنان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول