اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا و لاهیجان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تصویب ایجاد منطقه اقتصادی در آستارا و لاهیجان خبر داد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا و لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در همایش روز ملی صادرات با تبریک این روز به خط‌شکنان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: صادرکنندگان جهادگران میدان اقتصادی هستند.

وی نرخ کمتر، کیفیت و عرضه بهتر کالا را در مواقع عادی عنوان کرد و افزود: تهیه مواد اولیه، واردات، فرآوری، بازاریابی و عرضه کالا با اعمال تحریم‌ها شرایط ویژه‌ای را به وجود می‌آورد و اقتصاد دیگر رقابتی نیست و مقاومتی می‌شود.

هاشم‌نیا تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اقتصاد مقاومتی را مجاهد نامید و تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان خط‌شکنان اقتصاد مقاومتی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن برای مغلوب کردن ملت به مرعوب کردن آن نیاز دارد، بیان کرد: دشمنان برای شکست ما موشک پرتاب نمی‌کند و هدف آنها جنگ اقتصادی است.

وی تحرک نظامی دشمن را به قصد اقتصاد کشور دانست و ابراز کرد: دشمن ادبیات جنگی را به قصد اقتصاد علیه ما به‌کار می‌برد.

هاشم‌نیا با تاکید براینکه دشمن به دنبال خسته کردن مردم است تا به اصول و ارزش‌ها برنگردد، خاطرنشان کرد: میدان نبرد وقتی تغییر پیدا کند دیگر انتظار بازار رقابتی نیست و مردم ایران با وجود اعمال فشارها به نظام اسلامی پایبند هستند.

استاندار گیلان خواستار ساخته شدن ذهنیت‌ها برای اجرای راهبردها در تجارت شد و اذعان کرد: دشمنان، ما را به راهی هدایت کردند که از اقتصاد نفتی جدا شویم و روزی فرا می‌رسد غربی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران پشیمان می‌شوند.

وی با اشاره به نوسان نرخ ارز، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز موجب می‌شود تمام تولیدات کشور قابل صادر کردن باشد و تولید را می‌توان بر پایه صادرات تعریف کرد.

هاشم‌نیا به تبدیل شدن تمام ساحل جنوبی روسیه به مناطق گردشگری اشاره کرد و افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر خواستار استفاده از کالای ایرانی هستند.

استاندار گیلان شرایط منطقه آزاد انزلی در شمال کشور را بی‌نظیر خواند و تصریح کرد: بندر انزلی شرایط استثنایی در منطقه ایجاد کرده است.

وی از تصویب ایجاد منطقه اقتصادی در آستارا و لاهیجان خبر داد و یادآور شد: روز گذشته در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مصوبه مذکور به تصویب رسید ضمن اینکه حدود 370 میلیارد تومان تعهدات وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های راه و مسکن گیلان تا خرداد 92 پرداخت می‌شود.

* اروپا و آمریکا مجسمه کبر، غرور و تکبر هستند

هاشم‌نیا با بیان اینکه خریداری مواد اولیه و ماشین‌آلات از کشورهای اروپایی ضروری نیست، بیان کرد: اروپا و آمریکا مجسمه کبر، غرور و تکبر هستند.

استاندار گیلان سود کشورهای اروپایی از واردات یک بشکه نفت را معادل 1.5 بشکه ذکر کرد و افزود: مقاومت اقتصادی، اقتصاد فعالانه است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معین تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت ماهانه در استان، ابراز کرد: کارگروه صادرات گیلان ابتدای هر ماه تشکیل می‌شود.

هاشم‌نیا به تفویض اختیارات هیئت دولت، رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزرا به استانداران اشاره کرد و گفت: ستاد معین استان‌ها می‌تواند در مسایل مربوط به تحریم‌ها تدبیر و تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول