اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم

نخستین منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نخستین منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نخستین منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز و به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم نخستین منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی در شهر صنعتی کاوه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار مرکزی در مراسم افتتاح این منطقه گفت: عملیات اجرایی فاز نخست این منطقه از سال گذشته در زمینی به مساحت 400 هکتار و با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی جذب سرمایه‌گذاران خارجی و بانک‌ها، نوسازی و بازسازی خطوط تولید استان آغاز شد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: بدون شک راه‌اندازی این منطقه اقتصادی نقش بسیار مؤثری در گسترش صادرات دارد و این مهم با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان می‌تواند نتایج مثبتی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر این منطقه در توسعه اقتصادی استان و کشور تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی دشمنان هر روز شدت بیشتری به خود می‌گیرد، توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور با گسترش صادرات می‌تواند توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

استاندار مرکزی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کشور امسال را به عنوان سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند که بر همه مسئولان واجب است در زمینه تحقق این مهم بکوشند.

شعبانی‌فرد پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی را از ضروریات امروز کشور دانست و ادامه داد: تنها راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان تبدیل تهدیدها به فرصت و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این مناطق نقش بسزایی در افزایش توان اقتصادی، حمایت از سرمایه ایرانی و تولید ملی دارد، اظهار کرد: امروز نه تنها مسئولان دولتی بلکه همه مردم باید با قدر دانستن امکانات و تولیدات داخلی از ورود کالاهای خارجی به کشور جلوگیری کرده و زمینه شکوفایی اقتصاد داخلی را فراهم سازند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ساوه یکی از شهرهای مهم استان است گفت: استقرار شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه را به یکی از شهرهای مهم استان تبدیل کرده و توسعه این شهر نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه مسئولان است.

شعبانی‌فرد از برنامه‌ریزی به منظور توسعه شهر صنعتی کاوه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به زودی دو هزار هکتار زمین به مجموعه سه هزار هکتاری شهر صنعتی کاوه افزوده خواهد شد که با تحقق این مهم شاهد رشد و ارتقای وضعیت اقتصادی این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مزیت‌های مناطق آزاد تجاری گفت: معافیت گمرکی و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده، معافیت از پرداخت هر گونه عوارض معمول، ورود ماشین‌آلات خط تولید بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی بخشی از مزایای این نوع مناطق به شمار می‌روند که با توجه به این مزیت‌ها سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بسیار ارزشمند است.

شهلا میرگلوبیات افزود: افتتاح منطقه ویژه اقتصادی، نقطه عطفی در تحول اقتصادی و اجتماعی کشور و استان به شمار می‌رود که امیدواریم با افتتاح این منطقه شاهد استقبال هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در امور مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: بدون شک با ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهر ساوه به زودی شاهد ایجاد اشتغال، تمایل به سرمایه‌گذاری، افزایش گردش سرمایه و مهاجرت از اقصی نقاط کشور به این شهرستان خواهیم بود.

محمدرضا نجفی مدیرعامل شهر صنعتی کاوه نیز افتتاح منطقه ویژه اقتصادی کاوه را موجب توسعه و رونق اقتصادی کشور در بخش صنعت دانست و گفت: هم‌اکنون حدود 700 بنگاه اقتصادی در شهر صنعتی کاوه وجود دارد که با افتتاح این پروژه شاهد راه‌اندازی واحدهای بیشتری در این شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول