اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف ‌مطرح کرد

حل مشکلات اقتصادی جامعه با تکیه بر فرهنگ وقف

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ وقف را به درستی نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه برطرف می‌شود.

حل مشکلات اقتصادی جامعه با تکیه بر فرهنگ وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد پاک‌نهاد ظهر امروز در گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و خیریه که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با اشاره به اینکه مردم نسبت به توحید و معرفت اهتمام جدی دارند خاطر نشان کرد: جوانان به هیچ وجه منبری که بوی عشق و توحید می‌دهد را رها نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیوند غدیر با عاشورا و مهدویت نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این پیوند را می‌توان از خطبه غدیر و بیانات خاتم‌الانبیا دریافت کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضرورت توجه به مسئله ولایت فقیه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید همواره از ولایت فقیه پیروی کنیم و مبلغان نیز باید نسبت به این مسئله توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب و انتخاب مدبرانه و حکیمانه در این نام‌گذاری‌ها تاکید کرد: سال جاری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است و در شرایط کنونی باید با تبعیت از رهبری در راه سربلندی کشور و نظام گام برداریم.

پاک‌نهاد به برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه اعزام مبلغ اشاره کرد و افزود: اعزام مبلغان سازمان به صورت موضوعی و با برنامه‌ریزی قبلی دنبال شده و با هدف ترویج فرهنگ وقف صورت می‌گیرد.

وی ضرورت توجه به اخلاق محوری را از مهم‌ترین نکات مورد توجه از سوی مبلغان اعزامی سازمان اوقاف عنوان کرد و یادآور شد: احیای موقوفات و پرداختن به مسئله وقف از دیگر نکات مورد تاکید در فعالیت مبلغان اعزامی است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ اگر ما بتوانیم فرهنگ وقف را به درستی اجرا کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان قاجار فقط 130 مدرسه علمیه وقفی در تهران به تربیت طلاب می‌پرداختند تاکید کرد: 15 شهر ما به صورت کامل وقفی است و مردم زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این فرهنگ در ارتباط هستند.

پاک‌نهاد ضرورت آشنایی مردم با احکام فقهی وقف و استفاده از موقوفات را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی وقف‌های صورت گرفته بر دو نوع موقوفات منفعتی و موقوفات انتفاعی است.

وی در توضیح موقوفات منفعتی گفت: این موقوفات پس از ساخت هم برای وقف‌کننده درآمد دارد و هم به عنوان یک منبع درآمد برای سازمان اوقاف محسوب می‌شود.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به موقوفات انتفاعی اشاره کرد و یادآور شد: این نوع موقوفات بدون کسب درآمد بوده و از آن به عنوان یک منبع درآمد نمی‌توان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه باید با جدیت وارد عرصه شوند ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته هدفمند کردن تبلیغ بوده است و در این راستا به مشکلات مبلغان استان‌های مختلف رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول