اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی فعالان تکمیل فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل:

شرکت‌های تکمیل فرش کاشان با 30 درصد ظرفیت فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان تکمیل فرش ماشینی شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: شرکت‌های تکمیل فرش ماشینی این دو شهرستان با 30 درصد توان ظرفیت فعالیت دارند.

شرکت‌های تکمیل فرش کاشان با 30 درصد ظرفیت فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین عدالت سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این واحدها با وجود مشکلات فراوان در تهیه مواد اولیه بدون اخراج حتی یک نفر از نیروهای خود به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند اما در صورت ادامه شرایط حاکم بر مواد اولیه، آینده مبهمی را پیش رو دارند.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر نیروی کار فعال و متخصص در 35 شرکت تکمیل فرش ماشینی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با وجود خارج شدن این نیروها از چرخه تولید به دلیل تأمین نشدن مواد اولیه مشغول به کار هستند و کارفرمایان این شرکت‌ها به امید بهبودی وضعیت فعلی نسبت به تعدیل نیرو اقدامی نکرده و حقوق ماهانه آنان را پرداخت می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: با وجود رکود در واحدهای تکمیل فرش ماشینی منطقه کاشان و آران و بیدگل تاکنون هیچ‌کدام از کارگران این واحدها که در ردیف نیروهای متخصص هستند، اخراج نشده‌اند و همچنان حقوق خود را دریافت می‌کنند.

عدالت، وضعیت موجود شرکت تکمیل فرش کاشان و آران و بیدگل را نگران‌کننده خواند و گفت: در صورتی که مواد اولیه این شرکت‌ها تأمین نشود تعطیلی آنها حتمی بوده و کارگران این واحدها نیز بیکار می‌شوند.

به گفته وی 35 واحد تکمیل فرش ماشینی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای ادامه فعالیت در حال حاضر با ظرفیت 30 درصد ماهیانه نیازمند 500 تن مواد اولیه هستند.

عدالت یادآور شد: رکود حاکم بر تولید موجب افزایش بیکاری به ویژه در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در پایتخت فرش ماشینی کشور یعنی شهرستان کاشان می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان تکمیل فرش ماشینی شهرستان کاشان و آران و بیدگل، تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در راستای اقتصاد مقاومتی امری مهم دانست و بیان داشت: باید پرسید مسئولان و متولیان در امر تولید تاکنون برای تحقق شعار امسال تولید ملی تا چه میزان تلاش کرده‌اند؟

عدالت خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان به همراه مسئولان اداره‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و  صنعت، معدن و تجارت برای صاحبان صنایع شنونده‌های خوبی بوده‌اند و مشکلات را شنیده‌اند و علاوه بر انتقال به مدیران استانی در حد توان نیز حمایت کرده‌اند اما گوش مسئولان استان اصفهان به این حرف‌ها بدهکار نیست.

وی تأکید کرد: معاون مدیرکل صنایع استان اصفهان، تحت هیچ عنوانی به صنایع به ویژه صنایع شهرستان کاشان اهمیت نمی‌دهد.

به گفته وی در حال حاضر سه کارخانه تولید رزین (یکی از مواد اولیه در صنعت فرش ماشینی) نزدیک به یک ماه است تعطیل بوده و حدود 30 نفر از نیروهای این سه واحد بیکار شده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه صاحبان صنایع در شهرستان کاشان به دنبال آرامش در سیاست‌های کشور هستند، بیان کرد: صنایع نیازمند آرامش فعال هستند نه آرامش گورستانی و چنانچه این آرامش فعال در صنعت فرش ایجاد نشود ضربه بزرگی به صنایع فرش ماشینی و شرکت‌های وابسته به آن در شهرستان کاشان و آران و بیدگل وارد می‌‌آید.

شهرستان کاشان و آران و بیدگل به عنوان پایتخت فرش ماشینی کشور با 750 شرکت فرش ماشینی و 35 شرکت تکمیل فرش ماشینی و همچنین با حدود 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به شیوه غیرمستقیم در بخش‌های ریسندگی، بافندگی و صنایع تکمیل فرش ماشینی مطرح است که تولیدات این صنایع علاوه بر تأمین بازار داخل به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول